Merck: jak inwestować w OTC i liczyć zyski

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Luiza Jakubiak/rynekaptek.pl   02-01-2015, 14:10

Merck: jak inwestować w OTC i liczyć zyski

Całkowita sprzedaż leków bez recepty firmy Merck w tym roku osiągnęła już ponad 1 miliard dolarów. Tylko w trzecim kwartale 2014 roku odnotowano 1,4 proc. wzrost sprzedaży produktów z sektora consumer health wobec analogicznego okresu rok wcześniej.

Stąd zrozumiałe zainteresowanie wzmocnieniem działań koncernu w sektorze produktów OTC, który jest obecnie najszybciej rosnącą częścią firmy.

Prezes i dyrektor wykonawcza działu consumer health Merck, Uta Kemmerich-Keil, nie ma wątpliwości co do przyszłości tego sektora: - Jedną ze strategii będzie dalsza konsolidacja rynku, bo sektor leków bez recepty nadal jest mocno rozdrobniony, mimo kilku kluczowych przejęć i akwizycji. Ale jednocześnie w tym obszarze jest duża konkurencja, bo wiele firm chce w nim uczestniczyć - mówiła szefowa działu podczas londyńskiej konferencji "Tendencje, wyzwania i szanse w branży consumer health - ewolucja czy rewolucja?".

Kluczowi gracze przeglądają swoje portfolio produktowe i oceniają, na ile wspólne działania z innymi podmiotami mogą przełożyć się na efekty sprzedażowe. Strategia Mercka, która przynosi stały wzrost sprzedaży, z jednej strony opiera się na inwestycjach w kluczowe produkty markowe, z drugiej - na ich promowaniu na wybranych rynkach świata. Produkty te są dostosowane pod kątem indywidualnych potrzeb lokalnych konsumentów.

- Chcemy urosnąć na tyle, by móc konkurować z takimi graczami jak Novartis czy Bayer. Strategia długookresowa zakłada skoncentrowanie się na 20 kluczowych rynkach w oparciu o zasadę 3x3: przynajmniej trzy wiodące marki leków z minimum 3 procentowym udziałem w danym rynku - dodała Uta Kemmerich-Keil.

Działalność firmy w dużej mierze koncentruje się na rynkach wschodzących. Ponad 50 proc. sprzedaży z sektora consumer health generują takie rynki jak: Brazylia, Wenezuela, Malezja, Indonezja i RPA.

Dostosowanie strategii i oferty produktowej do wybranego rynku wymaga rozeznania i rozpoznania potrzeb klientów, ale też lokalnych uwarunkowań prawnych, epidemiologii i przyzwyczajeń kulturowych.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH