Michał Byliniak: tajemnicą poliszynela są wymogi stawiane pracownikom aptek sieciowych

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJ/ rynekaptek.pl   18-01-2016, 08:27

Michał Byliniak: tajemnicą poliszynela są wymogi stawiane pracownikom aptek sieciowych Dlaczego w jednych aptekach jest taniej, a w innych nie?

Nie da się wszystkiego sprzedawać tanio, tak jak nie da się wszystkiego kupować tanio - pisze Michał Byliniak, prezes warszawskiej OIA, odnosząc się do publikacji, w której apteki indywidualne przedstawione są jako najdroższe, sugerując korzystanie z usług aptek sieciowych.

Prezes stołecznej OIA oponuje przeciwko przedstawianiu aptek sieciowych jako „tanich” w których pacjenci mogą uzyskać znaczną oszczędność przy zakupie leków.

- Zasady te są proste – nie da się wszystkiego sprzedawać tanio, tak jak nie da się wszystkiego kupować tanio. Na czymś trzeba zarabiać, a im większe są koszty prowadzenia działalności tym ten zarobek musi być większy. I tak jest też w przypadku aptek, także sieciowych - pisze prezes Byliniak.

Zwraca uwagę, że autor publikacji zacytował zestawienie cen leków, które pokazują wybrane pozycje asortymentowe. - Zostały dobrane tak, aby wpisywały się w przedstawianą tezę. Pełen obraz rynku aptecznego wymaga analizy cen większej liczby produktów i dużej liczby aptek. Rachunek ekonomiczny musi się zamknąć na plusie co oznacza, że każdą oddaną na najbardziej opiniotwórczych preparatach złotówkę należy odzyskać sprzedając coś innego drożej lub uzupełniając sprzedaż o inne pozycje w oparciu o mechanizmy znane z rynku FMCG – promocje, oferty 1+1, itp. których celem jest zwiększenie wartości koszyka czyli w języku pacjenta wydania większej kwoty w aptece.

- Tajemnicą poliszynela są wymogi stawiane pracownikom aptek sieciowych przekładające się na kwotę wynagrodzenia, a obejmujące średnią wartość paragonu czy też średnią liczbę produktów na paragonie. Tu jest ukryta tajemnica tanich aptek i nie można przedstawiając rynek apteczny w kontekście cen tej kwestii pomijać. Pod dużym znakiem zapytania stoi również zgodność z przepisami Ustawy o ochronie konkurencji i konsumenta niektórych prowadzonych przez przedsiębiorców sieciowych działań marketingowych - dodaje szef warszawskiej OIA.

Jego zdaniem, nie można zapominać także o jakości, która w każdym przypadku obniżania kosztów (a to jest pierwszym krokiem w uzyskiwaniu konkurencyjnych cen) musi ulec obniżeniu.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH