Mniej handlowców u lekarzy, więcej u farmaceutów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Gazeta Prawna/rynekaptek.pl   04-02-2008, 16:59

Po wprowadzeniu rozporządzenia w sprawie reklamy produktów leczniczych, które wymaga od przedstawiciela handlowego uzyskania zgody kierownika placówki medycznej na spotkanie z zatrudnionym w niej lekarzem, spadła liczba wizyt REP-ów. Zdaniem branży farmaceutycznej nowe prawo zamiast marginalizować zachowania korupcyjne, wręcz do nich zachęca.

Przepisy wprowadzające zakaz reklamowania leków w godzinach pracy lekarzy, które obowiązują od dwóch miesięcy, wciąż wzbudzają kontrowersje. Firmy farmaceutyczne przyznają, że ich przedstawiciele odbywają mniejszą liczbę wizyt reklamowych w placówkach ochrony zdrowia. To może przełożyć się na wynik finansowy całej branży i na spadek sprzedaży części leków. Częściej też do takich spotkań dochodzi po godzinach pracy lekarza. A to, zdaniem przedstawicieli tej branży, sprzyja zachowaniom korupcyjnym - pisze Gazeta Prawna.

Jerzy Sokołowski, zastępca dyrektora Zespołu Publicznych Zakładów Zdrowia w Otwocku, wyjaśnia, jak problem wizyt rozwiązano w jego szpitalu: - Przedstawiciel handlowy musi złożyć wniosek z prośbą o umożliwienie spotkania. Najczęściej są one organizowane w godzinach popołudniowych. We wniosku muszą znaleźć się informacje dotyczące tego, z kim handlowiec chce się spotkać, w jakim celu i kiedy.

Podobnie jest w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Lublinie. - Jeżeli kierownik wyrazi na to zgodę, to wizyta taka odbywa się wyłącznie po godzinach pracy lekarza, ale w miejscu pracy – zaznacza rzecznik placówki, Agnieszka Osińska.

Część placówek wciąż jednak nie przygotowała wewnętrznych regulaminów w sprawie spotkań handlowców z lekarzami. Do czasu ich przygotowania wizyty są zawieszone. Dlatego firmy medyczne szukają innych możliwości reklamowania produktów. - Praca przedstawicieli handlowych musiała ulec pewnemu przemodelowaniu. Spotkania z lekarzami ustąpiły miejsca wizytom u farmaceutów - twierdzi w rozmowie z GP Eugeniusz Góra z Polfy Warszawa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.