Monitoring reklam w wydaniach tabletowych: zdrowie i farmacja idą w górę

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: marketing-news.pl/rynekaptek.pl   06-03-2015, 15:57

Monitoring reklam w wydaniach tabletowych: zdrowie i farmacja idą w górę

Firma Adrino przeanalizowała 31 numerów magazynów (19 najpopularniejszych tytułów), wydanych w lutym 2015 roku. 50 proc. z nich to magazyny biznesowe i informacyjne.

Dzieje się tak dlatego, że można w nich odnaleźć najwięcej reklam dostosowanych do tabletów. 30 proc. to magazyny prasy kobiecej, lifestylowe - 2 procent. Pozostałe zbadane magazyny to typowa prasa męska.

Wspomniane wydania tabletowe gazet zawierały łącznie 363 reklamy.

Z analizy wynika, że minimalnie (o 2%) zmalała liczba reklam autopromocyjnych na rzecz komercyjnych. Poza autopromocją pojawiały się reklamy z następujących obszarów (odpowiednio najczęściej): Rozrywka, Zdrowie i farmacja, Biznes, Odzież i dodatki.

Spośród reklam leków i suplementów żadna nie miała zaszytego linku w kreacji. Nieco lepiej wypadają na tym tle reklamy z pozostałych kategorii.

W dalszym ciągu to branża technologiczna najlepiej wykorzystuje fakt, że tablet jest narzędziem interaktywnym. Tu ponad 66% reklam kieruje użytkownika do strony produktu, a 13% reklam miało formę interaktywną, z czego pojawiła się tylko jedna kreacja typu half page (pozostałe – full page).

Więcej: http://www.marketing-news.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH