"MZ chce zrobić sobie PR kosztem firm"

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: medonet.pl/ rynekaptek.pl   29-12-2017, 09:38

"MZ chce zrobić sobie PR kosztem firm" Podobieństwo opakowań leków prowadzi do pomyłek (fot. archwum)

Minimalizowaniu ryzyka pomyłek przy wydawaniu leków miały rozwiązać m.in. dodatkowe kolory opakowań leków na receptę. Leki mniej istotne miały być oznakowane na biało, leki stosowane w chorobach przewlekłych - niebieskim. Co na to firmy farmaceutyczne?

Czerwona barwa stanowiłaby znak rozpoznawczy dla leków na poważne dolegliwości - opisywał Dziennik Gazeta Prawna.

- Rozwiązanie takie ułatwiłoby pracę farmaceutów i techników farmaceutycznych oraz zmniejszyłoby ryzyko niewłaściwego wydania leku pacjentowi. Jednocześnie ułatwiłoby również ich stosowanie przez pacjentów, którzy nierzadko przyjmując kilka leków, również mają problemy z ich odróżnieniem - wyjaśnia dla Medonet.pl Danuta Jastrzębska, naczelnik Wydziału Obsługi Mediów MZ.

Co na to producenci leków?

- Na pierwszy rzut oka propozycja wygląda dobrze, ale faktycznie nic nie daje. Jeśli kilkaset leków w aptece będzie miało czerwone opakowania, ryzyko zamiany konkretnych preparatów w zasadzie rośnie. Czy, gdy na półce będą stały obok siebie dwa niebieskie pudełka, zmniejsza się prawdopodobieństwo pomyłki? – powątpiewa Krzysztof Kopeć, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego.

Niektórzy mówią wprost - to pozorne zmiany, które nic nie zmienią. Resort zdrowia robi sobie PR naszym kosztem.

Więcej: http://www.medonet.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH