Na reklamę leków wydano o 30,9 mln więcej niż przed rokiem

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: mediafm.net/ rynekaptek.pl   18-08-2015, 12:38

Na reklamę leków wydano o 30,9 mln więcej niż przed rokiem Wydatki reklamowe na leki

W okresie od stycznia do czerwca 2015 roku, rynek reklamy w wartościach netto wzrósł o 2,8%, to jest o 102,8 mln złotych wobec pierwszego półrocza 2014 roku - wynika z raportu agencji Starcom Mediavest Group (SMG). Czynnikiem, który w największym stopniu pozytywnie oddziaływał na kondycję rynku reklamy w pierwszym półroczu 2015 roku, był wzrost wydatków reklamowych m.in. sektora farmaceutycznego.

W okresie od stycznia do czerwca 2015 roku, rynek reklamy w wartościach netto wzrósł o 2,8%, to jest o 102,8 mln złotych wobec pierwszego półrocza 2014 roku - wynika z raportu agencji Starcom Mediavest Group (SMG), o którym informuje portal mediafm.net.

W okresie od stycznia do czerwca 2015 roku najwyższy wolumenowy wzrost wydatków odnotowano w przypadku sektora handel (o 37,5 mln złotych, dynamika 8,6%). 

Sektor farmaceutyczny także charakteryzował się dużym wolumenem wzrostu, jednak stracił pozycję lidera wydatków. W pierwszym półroczu 2015 r. producenci farmaceutyków wydali na reklamę o 30,9 mln więcej niż w tym samym czasie przed rokiem (dynamika wydatków 7,2%).

W pierwszym półroczu odnotowano przede wszystkim istotny wzrost wydatków na reklamę środków przeciwbólowych, w dalszej kolejności rosły budżety przeznaczone na reklamowanie środków przeciwko schorzeniom układu kostno-mięśniowego, środki odchudzające oraz środki wspomagające układ trawienny.

Największym reklamodawcą tego sektora pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH