Na reklamę leków wydano o 30,9 mln więcej niż przed rokiem

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: mediafm.net/ rynekaptek.pl   18-08-2015, 12:38

Na reklamę leków wydano o 30,9 mln więcej niż przed rokiem Wydatki reklamowe na leki

W okresie od stycznia do czerwca 2015 roku, rynek reklamy w wartościach netto wzrósł o 2,8%, to jest o 102,8 mln złotych wobec pierwszego półrocza 2014 roku - wynika z raportu agencji Starcom Mediavest Group (SMG). Czynnikiem, który w największym stopniu pozytywnie oddziaływał na kondycję rynku reklamy w pierwszym półroczu 2015 roku, był wzrost wydatków reklamowych m.in. sektora farmaceutycznego.

W okresie od stycznia do czerwca 2015 roku, rynek reklamy w wartościach netto wzrósł o 2,8%, to jest o 102,8 mln złotych wobec pierwszego półrocza 2014 roku - wynika z raportu agencji Starcom Mediavest Group (SMG), o którym informuje portal mediafm.net.

W okresie od stycznia do czerwca 2015 roku najwyższy wolumenowy wzrost wydatków odnotowano w przypadku sektora handel (o 37,5 mln złotych, dynamika 8,6%). 

Sektor farmaceutyczny także charakteryzował się dużym wolumenem wzrostu, jednak stracił pozycję lidera wydatków. W pierwszym półroczu 2015 r. producenci farmaceutyków wydali na reklamę o 30,9 mln więcej niż w tym samym czasie przed rokiem (dynamika wydatków 7,2%).

W pierwszym półroczu odnotowano przede wszystkim istotny wzrost wydatków na reklamę środków przeciwbólowych, w dalszej kolejności rosły budżety przeznaczone na reklamowanie środków przeciwko schorzeniom układu kostno-mięśniowego, środki odchudzające oraz środki wspomagające układ trawienny.

Największym reklamodawcą tego sektora pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH