Neuca zainwestuje we własne marki leków

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PAP/ rynekaptek.pl   18-03-2015, 16:16

Neuca chce w 2015 r. zwięk­szyć licz­bę leków marek wła­snych w ofer­cie o kil­ka­dzie­siąt po­zy­cji - po­in­for­mo­wa­li przed­sta­wi­cie­le spół­ki.

Do­da­li, że firma widzi moż­li­wość zmniej­sza­nia kosz­tów w zre­struk­tu­ry­zo­wa­nej ACP Phar­ma. Neuca bę­dzie ob­ser­wo­wać rynek hur­to­wy pod kątem ko­lej­nych prze­jęć.

- Obec­nie mamy ponad 400 leków marek wła­snych, w tym 18 po­zy­cji na li­ście leków re­fun­do­wa­nych (13 sub­stan­cji czyn­nych) - po­wie­dział Jacek Styka, wi­ce­pre­zes Neuki.

Na ko­niec 2014 r. Neuca miała w port­fo­lio 373 leki marek wła­snych.

- Nie spo­dzie­wa­my się wy­stą­pie­nia zda­rzeń jed­no­ra­zo­wych, które zna­czą­co wpły­nę­ły­by na wynik. W ACP Phar­ma za­koń­czy­li­śmy re­struk­tu­ry­za­cję, w I kwar­ta­le wy­pła­ci­my ostat­nie od­pra­wy. Wciąż jesz­cze jest w tej spół­ce pole do opty­ma­li­za­cji kosz­to­wej" - dodał.po­wie­dział Grze­gorz Dzik, wi­ce­pre­zes spół­ki.

Neuca w 2014 r. sfi­na­li­zo­wa­ła prze­ję­cie hur­tow­ni far­ma­ceu­tycz­nej ACP Phar­ma, czwar­te­go pod­mio­tu na tym rynku. Dzik po­in­for­mo­wał, że spół­ka nie ma wie­dzy o tym, by miały to­czyć się ja­kieś pro­ce­sy sprze­da­ży mniej­szych pod­mio­tów na rynku hurtu far­ma­ceu­tycz­ne­go: - Gdyby ja­kieś ofer­ty się pojawiły, to bę­dzie­my nimi za­in­te­re­so­wa­ni.

Neuca pla­nu­je roz­wój seg­men­tu ochro­ny zdro­wia. - Pro­ces bu­do­wa­nia sieci przy­chod­ni za­koń­czy­my kiedy bę­dzie­my mieli 30 pla­có­wek lub wy­da­my 30 mln zł - za­leż­nie co bę­dzie pierw­sze. Chce­my, by stało się tak do końca III kwar­ta­łu - po­wie­dział Piotr Su­char­ski, pre­zes Neuki.

Obec­nie Neuka ma 11 przy­chod­ni, na które wy­da­ła ok. 11 mln zł.

Neuca po­in­for­mo­wa­ła też o prze­ję­ciu 75 proc. udzia­łów w spół­ce Clin­port, któ­rej pod­sta­wo­wym przed­mio­tem dzia­łal­no­ści jest pro­wa­dze­nie badań kli­nicz­nych oraz zaku­pi­e 70 proc. udzia­łów w spół­ce Diab­dis, pro­wa­dzą­cej dzia­łal­ność w ob­sza­rze te­le­me­dy­cy­ny.

- Do­ko­na­li­śmy pierw­szych in­we­sty­cji w seg­men­cie badań kli­nicz­nych. Prze­ję­ta przez nas spół­ka jest mała, zaj­mu­je się re­ali­za­cją badań, czyli po­zy­ski­wa­niem pa­cjen­tów. Firma Diab­dis po­sia­da pro­to­typ urzą­dze­nia, które może być wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez dia­be­ty­ków do mo­ni­to­ro­wa­nia stanu zdro­wia - po­wie­dział Su­char­ski.

Neuca po­da­ła, że wg PMR rynek badań kli­nicz­nych w Pol­sce w 2014 r. był warty 860 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.