NFZ odpowiada, dlaczego to tak długo trwa

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: OIA Częstochowa/ rynekaptek.pl   13-12-2017, 12:02

NFZ odpowiada, dlaczego to tak długo trwa System informatyczny NFZ uległ awarii. Płatnik wyjaśnia (fot. archiwum)

Problem z przetwarzaniem zestawień refundacyjnych był spowodowany awarią systemów informatycznych. Problem został zgłoszony do dostawcy oprogramowania, a jednocześnie nie ma możliwości przyspieszenia przetwarzania plików dot. refundacji leków - informuje NFZ.

Po awarii w systemie informatycznym Śląskiego OW NFZ, czego efektem były duże opóźnienia w przetwarzaniu przesyłek z aptek za 18 okres rozliczeniowy, częstochowska OIA skierowała do dyrekcji oddziału NFZ pismo z prośbą o wyjaśnienie.

W odpowiedzi można przeczytać, że problem faktycznie jest, ale płatnik stara się go naprawić, a w przyszłości unikać podobnych zdarzeń. Jednocześnie dodano, że nie ma możliwości przyspieszenia przetwarzania plików dotyczących refundacji leków. Przesyłki LEK są przetwarzane z pozostałymi plikami od innych świadczeniodawców. To przekłada się na dużą ilość danych do przetworzenia - liczba przetwarzanych recept w każdym okresie sięga prawie 800 tysięcy.

Ponadto, skrócenie czasu uruchamiania zadań weryfikacji mogłoby skutkować tym, że nie zdąży się zakończyć uruchomione wcześniej zadanie, co może skutkować powstawaniem błędów podczas przetwarzania przesyłek.

Pełna odpowiedź Śląskiego OW NFZ: http://www.czestochowa.oia.org.pl/



Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH