NIA: 10% udziału w portfelu reklam danego nadawcy

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   09-03-2017, 09:05

NIA: 10% udziału w portfelu reklam danego nadawcy NIA proponuje obowiązek certyfikacji suplementów diety jako warunku wprowadzenia do obrotu

Naczelna Izba Aptekarska przedstawiła szereg propozycji zmierzających do ograniczenia prowadzenia reklamy leków i suplementów diety. Proponuje m.in. limit procentowy udziału reklam tych produktów w portfelu reklamowym nadawcy.

Zdaniem NIA, istnieje ścisły związek pomiędzy problematyką reklamy produktów leczniczych i problematyką reklamy suplementów diety, który uzasadnia uregulowanie reklamy produktów leczniczych, suplementów diety oraz wyrobów medycznych w jednym Rozporządzeniu Ministra Zdrowia.

Propozycje NIA polegają m.in. na wprowadzeniu:

- zasady, że reklamy produktów leczniczych, suplementów diety, wyrobów medycznych łącznie nie mogą stanowić więcej niż 10% udziału w całym portfelu reklam danego nadawcy;

- obowiązku certyfikacji suplementów diety jako warunku wprowadzenia do obrotu;

- delegacji dla Ministra Zdrowia do wydania rozporządzenia w sprawie reklamy suplementów diety, innych środków spożywczych, produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych;

- kontroli prewencyjnej reklamy suplementów diety i wyrobów medycznych kierowanej do publicznej wiadomości;

- kary za nieprzestrzeganie wymagań w zakresie znakowania i reklamy suplementów diety w wysokości do 10% obrotu rocznego;

- zasad prowadzenia reklamy wyrobów medycznych;

- kary za wystąpienie osoby znanej publicznie, naukowców i osób posiadających wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne w reklamie produktu leczniczego;

- zakazu stosowania techniki marek parasolowych w odniesieniu do suplementów;

- ograniczeń możliwości prowadzenia reklamy suplementów diety i wyrobów medycznych na podobieństwo produktów leczniczych (w ramach jednego rozporządzenia);

- wyodrębnienia ekspozycji dotyczącej suplementów diety w aptece od innych produktów.

Źródło: Raport Zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.