NIA: celem tej publikacji jest wywołanie szumu medialnego

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJ/ rynekaptek.pl   06-11-2018, 10:22

NIA: celem tej publikacji jest wywołanie szumu medialnego Jakość tej publikacji jest prawdopodobnie wprost proporcjonalna do jakości samego preparatu, dlatego udzielenie merytorycznego komentarza w tej sytuacji jest niezwykle trudne - odpowiada NIA (fot. archiwum)

"Polskie apteki nie znają litości. Jak pazerni aptekarze ukrywali najlepiej sprzedający się produkt na prostatę!" - takiej treści slogan zawarty jest w reklamach kolorowych czasopism. Ukazuje się już od kilku miesięcy.

O takich reklamach zamieszczanych w różnych pismach pisał już w lipcu br. inny portal branżowy. 

W tym przypadku cudowny specyfik jest reklamowany m.in. przez wymyślonego właściciela sieci aptek, który wskazuje, że brak produktu w aptekach to wina zachłanności aptekarzy:

"Apteki to firmy, które podobnie jak wszystkie sklepy, chcą zmaksymalizować zyski. Mamy listę leków, które musimy mieć na stanie (rząd narzuca takie listy)".

"Nie znajdziemy tego w polskich aptekach (...) nic nie można z tym zrobić - prawa są po stronie aptekarzy, koncernów farmaceutycznych i korupcji".

Reklama uderza też w firmy farmaceutyczne: "po zażyciu tego biosymulanta mężczyźni zapominają, kim są urolodzy, niebezpieczne operacje czy farmaceutyczne mafie", "ogromne koncerny farmaceutyczne nami manipulują" oraz urzędników: "w naszym kraju zachłanność skorumpowanych urzędników ma pierwszeństwo nad zdrowiem zwykłych ludzi".

Można się zastanawiać czy produkt nie sugeruje właściwości leczniczych: "eliminuje problemy związane z chorą prostatą i innymi dysfunkcjami układu moczowego", "wyzwolenie w komórkach macierzystych procesów samoregeneracji przerośniętej tkanki (...) za sprawą silnie działających, wyłącznie naturalnych składników aktywnych preparatu".

W reklamie nie pada nazwa tego specyfiku, nie ma też podanej nazwy firmy, która go oferuje. Dostępność można uzyskać dzwoniąc na podany numer telefonu.

W ostatnich miesiącach dużo mówi się o opiece farmaceutycznej, prestiżu zawodu farmaceuty i potrzebie odejścia od postrzegania aptekarzy jako sprzedawców. Dlatego zwróciliśmy się z prośbą o komentarz Naczelnej Izby Aptekarskiej do takiej formy przedstawiania farmaceutów w reklamie.

- Wywiad z tzw. ekspertem ma zainteresować czytelnika rzekomo nadzwyczajnymi właściwościami danego preparatu. Jednak to tylko pozory. Prawdziwym celem tej publikacji wcale nie jest rzeczowa dyskusja na temat działania produktu, lecz wywołanie szumu medialnego, prowokującego dyskusję o nim, zgodnie z zasadą: „nieważne co o nas mówią - ważne, że mówią”. Być może dlatego użyto konwencji wywiadu, noszącego znamiona artykułu sponsorowanego, będącego jedną z form reklamy - odpowiada Tomasz Leleno, rzecznik Izby.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH