Nie ma farmaceuty w aptece? Powody są różne

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: farmacjagorzow.bip.gov.pl/ rynekaptek.pl   28-11-2017, 11:09

Nie ma farmaceuty w aptece? Powody są różne Jak się okazuje, w kilku skontrolowanych aptekach nie było magistra farmacji (fot. archiwum)

Lubuski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny rozpoczął kontrole w aptekach pod kątem obecności farmaceutów. W efekcie nieprawidłowości nakazał kilku właścicielom aptek, by przestrzegali obowiązku obecności farmaceuty w godzinach czynności apteki.

Jak się okazuje, w kilku skontrolowanych aptekach nie było magistra farmacji. Obecny na miejscu technik farmaceutyczny poinformował o nieobecności farmaceuty oraz że czynności fachowe w aptece są prowadzone przez niego.

Jak tłumaczył właściciel jednej z placówek, brak farmaceuty w aptece był spowodowany grypą jelitową. Jak przypomniał jednak Lubuski WIF, prawo farmaceutyczne nie przewiduje wyjątków zwalniających podmiot do zapewnienia obsady fachowej w aptece.

W innym przypadku właściciel apteki tłumaczył, że brak farmaceuty był jednorazową sytuacją, zaś kolejny wyjaśniał, że brak farmaceuty podczas kontroli inspektora był spowodowany awarią samochodu.

Firma dodała, że nie ma obowiązku ewidencjonowania na listach obecności ewidencji czasu pracy farmaceutów zatrudnionych na umowach zlecenie bądź ewidencjonowania świadczonej pracy w ramach nadgodzin wskazując, że centrala firmy pracuje od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 d 16.00.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.