Niezbędnik Pacjenta: narzędzie, które ma usprawnić proces leczenia

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   16-10-2018, 15:03

Niezbędnik Pacjenta: narzędzie, które ma usprawnić proces leczenia Niezbędnik Pacjenta jest narzędziem, które pozwoli pacjentowi przygotować listę przyjmowanych leków (fot. archiwum)

16 października 2018 r. pod patronatem Ministerstwa Zdrowia, ruszyła akcja edukacyjna, realizowana wspólnie przez PASMI Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty oraz Fundację Obywatele Zdrowo Zaangażowani (FOZZ), mająca na celu podkreślenie wagi, jaką niesie zaangażowanie pacjenta w proces leczenia.

W ramach kampanii, przygotowane zostało konkretne narzędzie, które usprawni wizytę lekarską, wpłynie pozytywnie na jej przebieg i jakość - tzw. Niezbędnik Pacjenta, który został przygotowany w wersji elektronicznej do pobrania, a w wersji drukowanej będzie udostępniony w przychodniach lekarskich.

Niezbędnik Pacjenta jest narzędziem, które pozwoli pacjentowi przygotować listę przyjmowanych leków (wraz m.in. z opisem dawkowania czy substancji czynnej), co będzie nie tylko ułatwieniem pracy lekarza, ale jednocześnie zaoszczędzi jego czas na czynności szczególnie istotne z punktu widzenia pacjenta.

Przeciętna wizyta u lekarza trwa 20 minut, z czego średnio aż 16 z nich lekarz poświęca na czynności organizacyjne. Tymczasem pacjenci w dobie starzejącego się społeczeństwa i coraz większej ilości przyjmowanych leków odczuwają potrzebę, aby lekarze podczas wizyty poświęcili im więcej uwagi. Ponad 90% lekarzy uważa, że pacjent również powinien przeznaczyć trochę czasu na przygotowanie się do wizyty.

- Podczas organizowanych przez FOZZ ogólnopolskich warsztatów edukacyjnych, w których udział wzięło ponad 1500 osób, pacjenci zgłaszali swoje najważniejsze problemy związane z opieką zdrowotną i leczeniem. W tych rozmowach bardzo często powracał temat przebiegu wizyty u lekarza i odpowiedniego do niej przygotowania. Lekospis, dla uczestników warsztatów, którego jesteśmy pomysłodawcą i który znalazł się w Abecadle Lekowym (kompendium wiedzy przekazywanej podczas warsztatów każdemu uczestnikowi), spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem – mówi prezes FOZZ, dr Anna Staniszewska.

35,5% pacjentów nie zapoznaje się ze swoimi prawami i obowiązkami, gdyż w ogóle nie ma świadomości ich istnienia. Akcja edukacyjna mająca za zadanie upowszechnienie Niezbędnika Pacjenta ma na celu również podnoszenie świadomości, co pozwoli zrozumieć pacjentowi, że jest on w procesie leczenia podmiotem, partnerem lekarza, że poprzez swoje zaangażowanie może mieć realny wpływ na jego efektywność.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH