NIL karze lekarzy za udział w reklamach

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: NIL/ rynekaptek.pl   22-02-2016, 10:30

NIL karze lekarzy za udział w reklamach Kary upomnienia lub pieniężne za udział lekarzy w reklamach leków i suplementów

Samorząd lekarski przypomina, że branie udziału przez lekarzy w spotach w radiu i telewizji jest niezgodne z Kodeksem Etyki Lekarskiej.

Zgodnie z przepisami Kodeksu Etyki Lekarskiej (art.63), lekarz nie powinien wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku dla celów komercyjnych. Dotyczy to nie tylko reklamy leków (jest to zabronione na mocy przepisów prawa farmaceutycznego), ale także wszelkich innych produktów, włącznie z wyrobami medycznymi czy suplementami diety.

Jak podkreśla Grzegorz Wrona, Naczelny Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej, lekarze i lekarze dentyści naruszający te przepisy muszą się liczyć z tym, że poniosą za to odpowiedzialność zawodową.

Postępowania, które już zostały przeprowadzone, zakończyły się orzeczeniem winy. Najczęściej orzekano kary upomnienia i kary pieniężne.

W latach 2013-2015 prowadzono 42 takie sprawy. 26 z nich skończyło się wnioskami o ukaranie skierowanymi do okręgowych sądów lekarskich.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH