NIL pyta czy suplementy powinny być sprzedawane w aptekach

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: NIL, NIA/ rynekaptek.pl   19-09-2016, 08:01

NIL pyta czy suplementy powinny być sprzedawane w aptekach Obie Izby mają trochę inne zdanie na temat sprzedaży suplementów diety w aptekach

Lekarze chcą pochylić się nad pytaniem czy suplementy diety, jako produkty niezwiązane z procesem leczenia, powinny być sprzedawane w aptekach. Aptekarze jednak zalecają ostrożność - suplementy generują średnio 20-30 proc. obrotu apteki.

"Należy rozważyć wprowadzenie w Polsce zakazu reklamy leków dostępnych bez recepty, wyrobów medycznych oraz suplementów diety. Jeżeli wprowadzenie takich zmian musiałoby wymagać zmian przepisów prawa Unii Europejskiej, to z uwagi na wagę problemu należy niezwłocznie podjąć działania zmierzające do zmiany tych przepisów, aby dawały one państwom członkowskim prawo do wprowadzenia ograniczeń reklamy takich produktów, w tym również całkowitego zakazu reklamy kierowanej do społeczeństwa" - czytamy w stanowisku Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej w sprawie reklamy leków, wyrobów medycznych oraz suplementów diety, przyjętym 16 września br.

Lekarze piszą dalej, że "jeżeli reklama leków, wyrobów medycznych oraz suplementów diety kierowana do społeczeństwa jest dopuszczona, musi ona podlegać ścisłej kontroli pod kątem rzetelności przekazu i prawdziwości zawartych w niej informacji.

Konieczne byłoby więc stworzenie jednolitych zapisów prawnych dotyczących sposobu reklamy produktów leczniczych, wyrobów medycznych i suplementów diety dopuszczających możliwość reklamy po dokonaniu rejestracji danego produktu, a nie przedstawienia tylko jego zgłoszenia do obrotu.

"Należy dopuszczać do obrotu te produkty tylko po zatwierdzeniu oświadczeń zdrowotnych spełniających wymagania określone w rozporządzeniu nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych dotyczących żywności" - oceniają.

Postuluje się także, aby reklama wyrobów medycznych i suplementów diety była poddana takim samym ograniczeniom jak reklama leków, w szczególności w kwestii braku możliwości udziału w tych reklamach lekarzy i lekarzy dentystów.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH