NIZP: w czerwcu początek edukacji na temat HCV

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Wirtualne Media/ rynekaptek.pl   25-05-2016, 11:44

NIZP: w czerwcu początek edukacji na temat HCV

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-PZH zaplanował na czerwiec kampanię społeczną pod hasłem „HCV Jestem świadom”. Pracują nad nią firmy: Agencja Telescope, Papaya Films i Mastermind Media.

Zaplanowane działania mają służyć podniesieniu poziomu wiedzy społeczeństwa o wciąż istotnym problemie zakażeń  HCV i wynikającej z tego potrzeby wykształcenia postawy czynnej, polegającej na podejmowaniu działań zmniejszających ryzyko zakażenia HCV.

Zakażenie wirusem HCV przebiega w większości przypadków bez charakterystycznych objawów i może ujawnić się po wielu latach trwania w postaci marskości lub raka wątrobowokomórkowego. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce przez NIZP-PZH wskazują, że świadomość na temat zakażeń HCV w społeczeństwie jest  wciąż zbyt niska. Ponad połowa osób (55 proc.) deklaruje, że nie słyszała o wirusie HCV.

W ramach Projektu „Zapobieganie zakażeniom HCV” realizowane są działania edukacyjne skierowane do środowisk kluczowych z punktu widzenia walki z zakażeniami wirusem HCV, tj. do pracowników zawodów medycznych, w tym lekarzy oraz pielęgniarek, lekarzy ginekologów, hepatologów, położnych oraz lekarzy stomatologów.

Ponadto prowadzone są szkolenia dla osób uprawiających zawody pozamedyczne przy których może dochodzić do transmisji HCV i innych zakażeń krwiopochodnych, a w szczególności do  pracowników salonów kosmetycznych, tatuażu oraz studiów fryzjerskich.

W ramach kampanii powstają m.in. spot telewizyjny, spot radiowy, materiały drukowane oraz portal internetowy dedykowany kampanii. Przewidziany jest też bezpośredni udział w wybranych imprezach zbiorowych i festynach organizowanych między innymi przez samorządy w Polsce.

Więcej: http://www.wirtualnemedia.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH