NRL: reklama wspiera nadmierną konsumpcję

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   09-03-2017, 13:07

NRL: reklama wspiera nadmierną konsumpcję Zdaniem NIL należałoby rozważyć zmiany w tym zakresie, zmierzające do weryfikowania produktów przed ich dopuszczeniem do obrotu

Do rozpoczęcia sprzedaży suplementów nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia, tylko dokonanie notyfikacji. Dlatego należy rozważyć zmiany zmierzające do weryfikowania takich produktów przed ich dopuszczeniem do obrotu - uważa NRL.

Przedstawiciele Naczelnej Izby Lekarskiej w toku prac ministerialnego Zespołu ds. regulacji reklamy leków i suplementów prezentowali stanowisko, zgodnie z którym należałoby zakazać prowadzenia reklamy produktów leczniczych i suplementów diety, z uwagi na wspieranie przez reklamę zjawiska nadmiernej konsumpcji tych produktów, co zagraża zdrowiu pacjentów.

Przedstawiciele NIL wskazywali również na zagrożenia związane z brakiem właściwej kontroli nad suplementami diety i wyrobami medycznymi na etapie wprowadzania ich do obrotu.

Do rozpoczęcia sprzedaży takich produktów nie jest bowiem wymagane uzyskanie pozwolenia (jak w przypadku leków), tylko dokonanie notyfikacji odpowiedniego organu o zamiarze rozpoczęcia wprowadzania produktów do obrotu.

Zdaniem NIL należałoby rozważyć zmiany w tym zakresie, zmierzające do weryfikowania produktów przed ich dopuszczeniem do obrotu.

Źródło: Raport Zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH