Obecny problem to brak identyfikacji z miejscem pracy; chcemy mieć zapłacone, zrobić swoje i wyjść

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Jacek Janik/rynekaptek.pl   06-07-2018, 09:21

Obecny problem to brak identyfikacji z miejscem pracy; chcemy mieć zapłacone, zrobić swoje i wyjść Zdarza się, że młody lekarz na szkoleniu mówi ''nie cierpię pacjentów''. Jego poziom wypalenia zawodowego jest tak wysoki, że nie chce mu się pracować (fot. archiwum)

- Nie wiemy tak naprawdę, jak rozmawiać z pacjentem. Nikt nas tego nie uczy. W lepszej sytuacji są pracownicy call center, których się szkoli, jak mają rozmawiać z klientem. Komunikowanie się w zespole, jak i na linii pracownik ochrony zdrowia - pacjent, nie może przebiegać na zasadzie ''my'' i ''oni'' - mówi dr Rafał Wnuk.

W Nakle Śląskim odbyła się we wtorek (3 lipca) konferencja pod hasłem "Etyka komunikacji" zorganizowana przez Wielospecjalistyczny Szpital Powiatowy im. dr. B. Hagera w Tarnowskich Górach, przy udziale zespołu etycznego działającego w placówce oraz Stowarzyszenia ''Na Zdrowie''.

Tłem dla tego spotkania była m.in. głośna sprawa zarzutów o mobbing podnoszonych przez instrumentariuszki z bloku operacyjnego szpitala w Tarnowskich Górach wobec ordynatora ginekologii, który miał je wyzywać i poniżać. Przypomnijmy, że w tej sprawie powołano dwie komisje. Pielęgniarki, które czuły się mobbingowane złożyły także skargę na lekarza do rzecznika odpowiedzialności zawodowej przy Śląskiej Izbie Lekarskiej.

Pod koniec kwietnia 17 instrumentariuszek, skarżąc się na opieszałość postępowania w SIL oraz pracę komisji antymobbingowej złożyło wypowiedzenia (wszystkie poza oddziałową). Komisja, która rozpatrywała skargę pielęgniarek stwierdziła jednak, że mobbingu nie było, ale nie jednogłośnie (jedno zdanie odrębne). Wszystko to sprawiło, że atmosfera w szpitalu stała się napięta. Dyskusje o tym, co jest mobbingiem a co nim nie jest, były na porządku dziennym.

Wszyscy się komunikują, niewielu potrafi się porozumieć
Dr Rafał Wnuk przytoczył słowa Bernarda Shawa, który stwierdził, że największym problemem komunikacji jest iluzja, że do niej doszło. Przywołał też stwierdzenie Johna C. Maxwella, że wszyscy się komunikują, ale niewielu potrafi się porozumieć.

- Nie wiemy tak naprawdę, jak rozmawiać z pacjentem. Nikt nas tego nie uczy. W lepszej sytuacji są pracownicy call center, których się szkoli, jak mają rozmawiać z klientem. Komunikowanie się w zespole, jak i na linii pracownik ochrony zdrowia - pacjent, nie może przebiegać na zasadzie ''my'' i ''oni'' - mówił dr Wnuk.

Jak podkreślał dr Tadeusz Urban, prezes Śląskiej Izby Lekarskiej, środowisko medyczne jest na rozdrożu. Kiedyś było ono bardzo zintegrowane, spójne, mające określone cele: kariera zawodowa, leczenie ludzi, spełnienie się w zawodzie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH