Opieka farmaceutyczna online wyzwaniem dla e-aptek

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: centrumpr.pl/ rynekaptek.pl   02-02-2016, 12:52

Opieka farmaceutyczna online wyzwaniem dla e-aptek Jak usprawnić sprzedaż on line?

Wdrażanie strategii omnichannel to jeden z najważniejszych trendów w polskim e-commerce w 2016 roku - uważa Grzegorz Kołodziej, zarządzający wielokanałową sprzedażą e-aptek grupy Cosmedica.

- Polskim rynkiem interesują się najwięksi gracze – jak na przykład Walgreens Boots Alliance. Wszystko to powoduje, że właściciele aptek muszą uważniej śledzić rynkowe trendy i rozważyć zmianę formuły obecności zarówno w tradycyjnych kanałach sprzedaży, jak i w Internecie - dodaje Grzegorz Kołodziej.

Apteki stacjonarne poszerzają asortyment i zakres oferowanego doradztwa, a ich właściciele wypracowują nowe, atrakcyjne formaty, wpisujące się w różne lokalizacje. Z kolei apteki internetowe przede wszystkim doskonalą mechanizmy sprzedaży i rywalizują ze sobą ceną. To, co je różni najbardziej, to poziom opieki farmaceutycznej, która w sieci praktycznie nie istnieje, a w tradycyjnej aptece jest podstawą relacji z pacjentem.

- Rozmowa przy okienku umożliwia uzyskanie porady, informacji o zamiennikach czy możliwych interakcjach wybranych leków. Niektóre apteki on-line starają się wypełnić tę przestrzeń różnymi formami kontaktu – infolinią czy uproszczonym komunikatorem. To wciąż za mało - ocenia specjalista od e-sprzedaży.

Dodaje: - Przeniesienie do kanału on-line atmosfery apteki i poczucia bezpieczeństwa, którego gwarantem jest farmaceuta to największe wyzwanie, któremu sprostać będą musieli twórcy strategii omnichannel na polskim rynku aptecznym.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH