Opieka farmaceutyczna online wyzwaniem dla e-aptek

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: centrumpr.pl/ rynekaptek.pl   02-02-2016, 12:52

Opieka farmaceutyczna online wyzwaniem dla e-aptek Jak usprawnić sprzedaż on line?

Wdrażanie strategii omnichannel to jeden z najważniejszych trendów w polskim e-commerce w 2016 roku - uważa Grzegorz Kołodziej, zarządzający wielokanałową sprzedażą e-aptek grupy Cosmedica.

- Polskim rynkiem interesują się najwięksi gracze – jak na przykład Walgreens Boots Alliance. Wszystko to powoduje, że właściciele aptek muszą uważniej śledzić rynkowe trendy i rozważyć zmianę formuły obecności zarówno w tradycyjnych kanałach sprzedaży, jak i w Internecie - dodaje Grzegorz Kołodziej.

Apteki stacjonarne poszerzają asortyment i zakres oferowanego doradztwa, a ich właściciele wypracowują nowe, atrakcyjne formaty, wpisujące się w różne lokalizacje. Z kolei apteki internetowe przede wszystkim doskonalą mechanizmy sprzedaży i rywalizują ze sobą ceną. To, co je różni najbardziej, to poziom opieki farmaceutycznej, która w sieci praktycznie nie istnieje, a w tradycyjnej aptece jest podstawą relacji z pacjentem.

- Rozmowa przy okienku umożliwia uzyskanie porady, informacji o zamiennikach czy możliwych interakcjach wybranych leków. Niektóre apteki on-line starają się wypełnić tę przestrzeń różnymi formami kontaktu – infolinią czy uproszczonym komunikatorem. To wciąż za mało - ocenia specjalista od e-sprzedaży.

Dodaje: - Przeniesienie do kanału on-line atmosfery apteki i poczucia bezpieczeństwa, którego gwarantem jest farmaceuta to największe wyzwanie, któremu sprostać będą musieli twórcy strategii omnichannel na polskim rynku aptecznym.  

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH