Opłata audiowizualna za każdą z lokalizacji

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: biznes.onet.pl/ rynekaptek.pl   16-05-2016, 12:21

Opłata audiowizualna za każdą z lokalizacji Kontrowersyjny zapis o opłacie audiowizualnej

PiS pracuje nad zmianami w zakresie finansowania tzw. mediów narodowych. Nowa opłata audiowizualna ma być powiązana z rachunkiem za prąd. Ta zasada uderza w część przedsiębiorców, w tym w sieci aptek.

Abonament w obecnym kształcie ma przestać funkcjonować z końcem roku, a od stycznia 2017 roku ma zacząć obowiązywać nowa opłata audiowizualna, która zgodnie z projektem ustawy ma wynieść 15 złotych. Będzie ona pobierana od każdego licznika energii elektrycznej.

Kontrowersyjny zapis oznacza, że składka na media publiczne będzie pobierana od każdego licznika prądu. Problem szczególnie dotknie te firmy, które mają rozbudowaną sieć sprzedażową lub działają w wielu lokalizacjach. Na przykład Biedronka zapłaci opłatę audiowizualną za każdy z 2600 sklepów i nie ma znaczenia, że w dyskontach nie ma telewizji ani radia. Podobnie będzie w przypadku PKP SA, które będą musiały zapłacić składkę za każdy z 2500 dworców kolejowych.

U niektórych pracodawców sposób wprowadzenia opłaty audiowizualnej budzi wręcz irytację. - Za każdą z aptek będziemy musieli zapłacić 15 złotych miesięcznie, a przecież w żadnej z nich nie mamy ani telewizji, ani radia - mówi Onetowi nieoficjalnie właściciel jednej z sieci aptek.

Dodaje: - Nawet jeśli nasi pracownicy słuchaliby radia w trakcie pracy, to przecież oni już raz za to zapłacą. Będziemy płacić za coś, z czego nie będziemy korzystać, dla nas to jest niezrozumiałe.

Prawo i Sprawiedliwość zapowiada dalsze konsultacje w tej sprawie.

Więcej: biznes.onet.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH