"Pacjenci kupują to, co jest reklamowane w telewizji"

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Gazeta Wyborcza/ rynekaptek.pl   23-09-2015, 13:16

"Pacjenci kupują to, co jest reklamowane w telewizji" W Polsce ceny leków nie odnotują tak spektakularnych podwyżek jak w USA

Taka sytuacja jak w USA, kiedy cena leku Daraprim mogła wzrosnąć 55-krotnie, jest w Polsce niemożliwa, co nie znaczy, że nie istnieją przykłady spektakularnych podwyżek - uważa Adam Kozierkiewicz, ekspert rynku medycznego.

Przekonuje, że w Polsce raczej lek nie może z dnia na dzień podrożeć o kilkaset procent. Nie produkujemy bowiem leków unikalnych, tylko głównie tańsze zamienniki, a leki nowoczesne i drogie są refundowane, po negocjacjach cenowych z producentem.

Problem pojawia się wtedy, gdy osiągane jest "dno cenowe". To moment, kiedy ceny są tak niskie, że dane leki bardziej się opłaca eksportować niż sprzedawać pacjentom.

Dlatego w Polsce taka sytuacja jak w USA jest niemożliwa, co nie znaczy, że nie istnieją przykłady spektakularnych podwyżek. Wiele prostych leków (np. przeciwbólowych), produkowanych przez  firmy w Polsce, podrożało w ciągu 20 lat kilkudziesięciokrotnie - przypomina w Gazecie Wyborczej Adam Kozierkiewicz.

Do takiej podwyżki wystarczy rebranding - odświeżenie marki, nowe opakowanie i duża kampania reklamowa. Coś, co kosztowało 2 zł, może kosztować 20 zł. To nie jest cena zaporowa, a dane sprzedaży pokazują, że pacjenci kupują to, co jest reklamowane w telewizji.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.