Pacjenci skarżą się na nieuprzejmą obsługę, brak wyrozumiałości i empatii

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: WOIA/rynekaptek.pl   17-01-2019, 11:39

Pacjenci skarżą się na nieuprzejmą obsługę, brak wyrozumiałości i empatii Pacjenci najczęściej skarżą na sposób obsługi lub błędy w wydaniu leków z apteki (Fot. Archiwum)

Coraz częściej pacjenci skarżą się na błędy dotyczące wydania leków z apteki. Trzeba przyznać, że czasem aptekarze nie radzą sobie z tzw. trudnymi pacjentami - uważa Jędrzej Janus, Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Wielkopolskiej OIA.

"Sprawy prowadzone przez Wielkopolskiego Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej w obecnej kadencji organów samorządu aptekarskiego można podzielić na kilka grup: do pierwszej zaliczam sprawy związane z typowym funkcjonowaniem apteki; do drugiej – działania mające na celu ustalenie, czy nastąpiło naruszanie zakazu reklamy aptek i ich działalności; trzecia grupa spraw to te, które związane są z prowadzeniem nielegalnej sprzedaży leków deficytowych z aptek (tzw. odwrócony  łańcuch dystrybucji)" - wskazał w swoim artykule w "Farmacji Wielkopolskiej" Jędrzej Janus, Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Wielkopolskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej.

Podał, iż ostatnio wzrasta liczba spraw wszczynanych na skutek skarg pacjentów, najczęściej na sposób obsługi lub błędy w wydaniu leków z apteki. - Pacjenci skarżą się na nieuprzejmą obsługę, brak wyrozumiałości czy wręcz brak empatii. Takim przykładem jest sprawa związana z wydaniem niepełnowartościowego produktu – kierownik apteki niewłaściwie potraktował osobę składającą reklamację.

W jego ocenie, w tym wypadku dobra pacjenta zostały naruszone i w trakcie prowadzonego postępowania wyjaśniającego stwierdzono zasadność roszczeń pacjenta. Sprawa trafiła ostatecznie do sądu aptekarskiego.

- Trzeba przyznać, że czasem aptekarze nie radzą sobie z tzw. trudnymi pacjentami. Myślę, iż przydatne byłyby warsztaty prowadzone przez specjalistów, którzy wskazaliby nam, farmaceutom, jak rozładować narastający stres i wrogość pacjenta, by nie doprowadzić do konfrontacji. Jest to bardzo trudne i wymaga dużej odporności psychicznej na stres związany z taką sytuacją.

Dodał, że nie zawsze jednak pacjent ma rację i farmaceuci spotykają się wręcz z próbami wymuszenia odszkodowania za poniesioną rzekomo stratę. - W takich przypadkach po zebraniu materiału dowodowego umarzam postępowanie, a sam zgłaszający rzekome przewinienie farmaceuty musi się liczyć z konsekwencjami (w uzasadnionych przypadkach nawet złożeniem wniosku do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa). 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH