Pacjenci słuchają nieuczciwych biznesmenów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: MM/rynekaptek.pl   22-03-2017, 09:39

Pacjenci słuchają nieuczciwych biznesmenów Resort zdrowia chce wyeliminować fałszywe treści z reklam suplementów diety

Jeżeli pacjent posłuchał reklamy suplementu diety, która wprowadziła go w błąd, to niestety stał się ofiarą nie do końca uczciwych biznesmenów - powiedział wiceminister Krzysztof Łanda na antenie Radia Merkury (21 marca br.).

- Nie używam suplementów diety z tego względu, że w tej chwili nasza codzienna dieta jest tak urozmaicona, że nie potrzebujemy niczego uzupełniać – powiedział Krzysztof Łanda.

Zdaniem wiceministra, suplementy powinny być stosowane wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, np. w przypadku chorób wyniszczających oraz gdy leczenie silnymi lekami bardzo obciąża organizm. Wówczas taką suplementacją należy się wspomóc.

To nie lek, to żywność
Podkreślił, że większość Polaków zdecydowanie nadużywa przyjmowania suplementów, podczas gdy w rzeczywistości wcale ich nie potrzebują:

- Nadmierne stosowanie suplementów to duży problem, jednak nikomu nie można zabronić ich sprzedaży. Jeżeli pacjent posłuchał reklamy, która wprowadziła go w błąd, to niestety stał się ofiarą nie do końca uczciwych biznesmenów.

Krzysztof Łanda zapewnił, że resort nie zamierza usunąć suplementów z aptek, jednak skupi się na uregulowaniu reklamy tych preparatów w takich sposób, aby nie zawierały fałszywych treści i nie wprowadzały klientów w błąd.

W ocenie ministra, reklamy są pełne nieprawdziwych treści, w których imituje się lekarzy, mówi się o właściwościach leczniczych danego suplementu, podczas gdy nie jest on zarejestrowany jako lek, tylko jako żywność.

- Odróżnimy także wygląd opakowań suplementów od opakowań leków, tak aby w odległości dwóch lub nawet trzech metrów, każdy klient widział co jest suplementem, a co faktycznie lekiem.

Jak wyjaśnił Łanda, wyróżnikiem będzie pasek o określonym kolorze wraz z dobrze widocznym napisem.

Apteki sieciowe to markety?
Krzysztof Łanda zwrócił także uwagę, że ewolucja aptek idzie dziś w fatalnym kierunku. Apteka przestaje być placówką opieki zdrowotnej, a staje się coraz bardziej zwykłym sklepikiem. Farmaceuta natomiast odgrywa rolę sklepikarza: - Ministerstwo Zdrowia chce ten trend odwrócić, mamy pomysły jak ma wyglądać opieka farmaceutyczna. Nie chcemy też, aby na rynku aptek dochodziło do dominacji sieci aptek.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.