Pacjent przynosi lek Adamedu z wycofanej serii bez rachunku? Firma zapłaci

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: NIA/ rynekaptek.pl   12-09-2018, 08:02

Pacjent przynosi lek Adamedu z wycofanej serii bez rachunku? Firma zapłaci Firma Adamed wystosowała do Naczelnej Izby Aptekarskiej pismo, w którym proponuje procedurę zwrotu leku do aptek (fot. archiwum)

Adamed, który jest podmiotem odpowiedzialnym dla wycofanych w obrotu serii leków, zaproponował dwa scenariusze. W obu pacjent otrzymuje zwrot pieniędzy za lek, nawet jeśli nie posiada paragonu. Koszt zwrotu firma bierze na siebie.

3 września 2018 r. Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał decyzję o wycofaniu z obrotu 2 serii produktów zawierających w swoim składzie substancję czynną montelukastum wyprodukowaną przez Saneca Pharmaceutical a.s., dla których podmiotem odpowiedzialnym jest Adamed Pharma S.A.:

- Milukante (montelukastum) 4 mg., 28 tabletek do rozgryzania i żucia, numer serii 41750660

- Milukante (montelukastum) 5 mg., 28 tabletek do rozgryzania i żucia, numer serii 41775734 (dalej zwane: “Produktami”).

Od momentu wydania przez GIF decyzji z klauzulą wykonalności, wycofane produkty podlegają wyłącznie utylizacji.

Firma Adamed wystosowała do Naczelnej Izby Aptekarskiej pismo, w którym proponuje procedurę zwrotu leku do aptek.

W pierwszej sytuacji, gdy pacjent zwraca do apteki produkt (kompletny lub niekompletny) i żąda zwrotu ceny, należy zastosować obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa. Zwrot ceny możliwy będzie za okazaniem dowodu zakupu, wyłącznie w aptece, która dokonała sprzedaży tego produktu.

Następnie lek będzie przekazany do hurtowni, od której apteka nabyła lek, a hurtownia dokona stosownych korekt księgowych w celu dokonania rozliczenia z apteką. Następnie przekaże wadliwy lek do Adamedu.

W drugim przypadku, kiedy pacjent nie posiada dowodu zakupu leku, przyjęto model, w którym apteka przyjmuje wadliwe opakowanie leku i dokonuje zwrotu ceny w wysokości 100 procent.

W celu uzyskania zwrotu wartości wypłaconych pacjentom kwot za zwrócony lek, apteka wystawi notę obciążeniową na Adamed Pharma.

Nowy obciążeniowe powinny zostać wystawione w połowie oraz na koniec dwu miesięcznego - ustawowego okresu na wycofanie produktów z rynku.

- A zatem pierwsza z not obciążeniowych zostanie wystawiona 3 października 2018 roku, a druga - 3 listopada 2018 roku - instruuje spółka.

Apteka jest proszona jednocześnie o kontakt z Działem Obsługi Klienta firmy Adamed, w celu przekazania dokładnego adresu apteki, do której docelowo na koszt spółki zostanie skierowany kurier.

Lek wraz z notą obciążeniową poprzez firmę kurierską zostanie przekazany do firmy Adamed jako podmiotowi odpowiedzialnemu i zutylizowany.

W przypadku potwierdzenia zgodności pomiędzy liczbą faktycznie przesłanych opakowań leku, a liczbą zadeklarowaną w nocie obciążeniowej, Adamed dokona zapłaty w terminie do 60 dni od daty otrzymania wycofanych leków i noty obciążeniowej.

Więcej: https://www.nia.org.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH