Pelion uzależnia IPO PGF od sytuacji rynkowej

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PAP/ rynekaptek.pl   23-03-2015, 14:23

Pelion podtrzymuje zamiar upublicznienia spółki zależnej PGF, ale decyzję o rozpoczęciu oferty uzależnia od sytuacji rynkowej i interesujących celów emisyjnych, zwłaszcza akwizycji - poinformowali w poniedziałek, 23 marca, przedstawiciele spółki.

- Nie zrezygnowaliśmy z IPO PGF. Jesteśmy w miarę przygotowani, kolejny rok został zamknięty, ale decyzja o wyjściu na rynek jeszcze nie zapadła, będziemy ją podejmować w miarę szybko - powiedział Jacek Dauenhauer, wiceprezes Pelionu.

Poinformował, że prospekt PGF jest w KNF, a rozpoczęcie oferty jest uzależnione od dwóch czynników: - Decyzja ostateczna zależy od otoczenia rynkowego i interesujących celów, na które moglibyśmy przeznaczyć środki z emisji.

Poinformował, że takim celem inwestycyjnym mogłyby być akwizycje: - Dobre cele inwestycyjne to w szczególności akwizycje na rynku hurtowym w Polsce" - powiedział dziennikarzom Dauenhauer.

Dopytywany, jaka mogłaby być wartość potencjalnych przejęć w hurcie, odpowiedział: "co najmniej kilkadziesiąt mln zł".

W październiku 2013 r. Pelion informował, że zarząd spółki podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad przeprowadzeniem pierwszej oferty publicznej akcji Polskiej Grupy Farmaceutycznej. Oferta publiczna PGF ma być jednym ze środków mających na celu pozyskanie finansowania dla spółki.

PGF została wyodrębniona ze struktur Pelionu pod koniec 2011 r. i prowadzi działalność w zakresie hurtowej dystrybucji farmaceutycznej do aptek ogólnodostępnych.

W marcu 2014 r. NWZ PGF zdecydowało o emisji do 18,6 mln akcji w drodze oferty publicznej.
W 2014 roku w segmencie sprzedaży hurtowej Pelion zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie 5,1 mld zł, co oznacza wzrost rdr o 4,4 proc.

Spółka podała w prezentacji, że celem na ten rok w segmencie hurtowym jest m.in. dynamika wzrostu przychodów powyżej dynamiki rynku.

W linii detalicznej grupy planowany jest w tym roku m.in. wzrost sprzedaży i rentowności.
W ubiegłym roku EBIT segmentu spadł o 25,2 mln zł, głównie z powodu zmniejszenia marży na sprzedaży w aptekach w Polsce.

Spółka liczy, że dzięki podjętym działaniom organizacyjnym, handlowym oraz uruchomieniu systemu dystrybucji doz direct i przejęciu sieci drogerii Natura, uda się odwrócić negatywne trendy w tym segmencie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH