Pelion uzależnia IPO PGF od sytuacji rynkowej

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PAP/ rynekaptek.pl   23-03-2015, 14:23

Pelion podtrzymuje zamiar upublicznienia spółki zależnej PGF, ale decyzję o rozpoczęciu oferty uzależnia od sytuacji rynkowej i interesujących celów emisyjnych, zwłaszcza akwizycji - poinformowali w poniedziałek, 23 marca, przedstawiciele spółki.

- Nie zrezygnowaliśmy z IPO PGF. Jesteśmy w miarę przygotowani, kolejny rok został zamknięty, ale decyzja o wyjściu na rynek jeszcze nie zapadła, będziemy ją podejmować w miarę szybko - powiedział Jacek Dauenhauer, wiceprezes Pelionu.

Poinformował, że prospekt PGF jest w KNF, a rozpoczęcie oferty jest uzależnione od dwóch czynników: - Decyzja ostateczna zależy od otoczenia rynkowego i interesujących celów, na które moglibyśmy przeznaczyć środki z emisji.

Poinformował, że takim celem inwestycyjnym mogłyby być akwizycje: - Dobre cele inwestycyjne to w szczególności akwizycje na rynku hurtowym w Polsce" - powiedział dziennikarzom Dauenhauer.

Dopytywany, jaka mogłaby być wartość potencjalnych przejęć w hurcie, odpowiedział: "co najmniej kilkadziesiąt mln zł".

W październiku 2013 r. Pelion informował, że zarząd spółki podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad przeprowadzeniem pierwszej oferty publicznej akcji Polskiej Grupy Farmaceutycznej. Oferta publiczna PGF ma być jednym ze środków mających na celu pozyskanie finansowania dla spółki.

PGF została wyodrębniona ze struktur Pelionu pod koniec 2011 r. i prowadzi działalność w zakresie hurtowej dystrybucji farmaceutycznej do aptek ogólnodostępnych.

W marcu 2014 r. NWZ PGF zdecydowało o emisji do 18,6 mln akcji w drodze oferty publicznej.
W 2014 roku w segmencie sprzedaży hurtowej Pelion zanotował przychody ze sprzedaży na poziomie 5,1 mld zł, co oznacza wzrost rdr o 4,4 proc.

Spółka podała w prezentacji, że celem na ten rok w segmencie hurtowym jest m.in. dynamika wzrostu przychodów powyżej dynamiki rynku.

W linii detalicznej grupy planowany jest w tym roku m.in. wzrost sprzedaży i rentowności.
W ubiegłym roku EBIT segmentu spadł o 25,2 mln zł, głównie z powodu zmniejszenia marży na sprzedaży w aptekach w Polsce.

Spółka liczy, że dzięki podjętym działaniom organizacyjnym, handlowym oraz uruchomieniu systemu dystrybucji doz direct i przejęciu sieci drogerii Natura, uda się odwrócić negatywne trendy w tym segmencie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.