Pelion zamiast PGF i "Sylwia z pomysłami"

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Tomasz Dąbrowski/rynekaptek.pl   04-10-2011, 06:41

Pelion zamiast PGF i "Sylwia z pomysłami"

Na trzy miesiące przed wejściem w życie ustawy refundacyjnej w Polskiej Grupie Farmaceutycznej zaszły istotne zmiany.



Jackowi Szwajcowskiemu, jej współzałożycielowi i największemu akcjonariuszowi, od października przybyła nowa zastępczyni. Sama zaś Grupa czeka na wpisanie do Krajowego Rejestru Sądowego swej nowej nazwy.

Nazwa uczytelni strukturę

Będzie nazywać się „Pelion”. Sprawdzamy źródłosłów. Inicjator nowej nazwy najwyraźniej zapatrzył się w jeden z najpiękniejszych zakątków kontynentalnej Grecji, bowiem Pelion to nazwa góry i półwyspu w południowo-wschodniej Tesalii (część środkowej Grecji). Wszystko wskazuje na to, że decydentom nie przeszkodziła aktualna sytuacja na rynku finansowym i nie za ciekawe osadzenie w tym kontekście Grecji.

- Szukaliśmy wśród największych firm zajmujących się znajdywaniem nazw – mówi prezes Szwajcowski. Ale ostatecznie wybór padł na nieznany szerzej w branży reklamowej podmiot z Łodzi. Na tyle niewielki, że jego nazwy nie znał nawet… sam prezes. 

- U nas nikt nie zajmuje się zawodowo wymyślaniem nazw, zatem zaprosiliśmy firmy zewnętrzne. Potem drugą firmę, która zrobiła grafikę – opowiada Szwajcowski. Autorem wizerunku grafiki była pracownia architektury Pawła Kordalskiego.

Prezes przekonuje, że nowa nazwa sprawi, iż jego firma uzyska bardziej czytelną strukturę. - Jeśli aptekarz na co dzień dostaje dane dostawy hurtowe to jemu się wydaje, że PGF to hurtownia. Nazwa jest wtedy łudząca. Uważamy, że jeżeli jakiś inwestor będzie chciał zainwestować to znajdzie sobie Peliona i zastanowi go: „OK, a co ten Pelion jeszcze robi?”

Upublicznienie aktualne
Przed kilkoma laty w PGF zrodziła się koncepcja upublicznienia CEPD. Przygotowania strukturalne do tej operacji zostały praktycznie zakończone. Teraz czas na wejście na rynek. 



Tyle, że PGF nie chce być kojarzona wyłącznie z działalnością w naszym kraju. Pragnie „wygrać” dla siebie przynależność Polski od 2004 roku do Unii Europejskiej. Zamierza więc w każdym miejscu wykorzystywać szansę, jakie ten fakt stwarza w odniesieniu do klientów i rynków. Ale także jeśli chodzi o obecność na giełdach.
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH