PGF: dajemy aptekom szansę na biznesową stabilizację

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJ/rynekaptek.pl   11-12-2014, 08:09

PGF: dajemy aptekom szansę na biznesową stabilizację

Na polskim rynku sytuacja małych aptek jest coraz trudniejsza, rośnie natomiast pozycja sieci. Polska Grupa Farmaceutyczna znalazła sposób, by temu zaradzić. Jest nim "Zdrowy Wybór" - program dostosowany do potrzeb aptek indywidualnych - mówi Marcin Majchrzak, wiceprezes zarządu PGF S.A.

Rynek Aptek: Skąd pomysł na program, który skierowany jest do indywidualnych aptek?
Marcin Majchrzak: Placówki sieciowe dysponują dużą siłą przetargową i nowoczesnym podejściem do biznesu, to one - według danych IMS - generują już blisko 47 proc. sprzedaży farmaceutyków. Tylko w zeszłym roku zamknięto prawie tysiąc indywidualnych aptek. Na ich miejscu niemal natychmiast powstają nowe: sieciowe. Działa tutaj efekt skali – dużym firmom łatwiej osiągać sukces, ponieważ dysponują większą siłą i mogą wynegocjować lepsze ceny. Ponadto mają strategię marketingową, przeszkolone kadry oraz nowoczesne zaplecze informatyczne. Z tego względu aż 35 proc. aptekarzy obawia się o swoją przyszłość.

Oferowany przez PGF program "Zdrowy Wybór" jest dostosowany do potrzeb aptek indywidualnych. Umożliwia rodzinnym aptekom i sieciom o zasięgu regionalnym konkurowanie z największymi sieciami aptek. Zapewnia dostęp do szerokiej gamy leków i produktów medycznych oraz solidne wsparcie i biznesową stabilizację. Dzięki innowacyjnym narzędziom pozwala na lepsze zarządzanie apteką i podniesienie standardów oferowanych usług, pomoże także zwiększyć zyskowność prowadzonej firmy.

RA: Ile obecnie aptek korzysta z oferty programu?
MM: Do tej pory z narzędzi programu korzysta 1900 aptek w całej Polsce.

RA: Jaka jest orientacyjnie struktura właścicielska uczestniczących w programie aptek?
MM: Są to w zdecydowanej większości apteki indywidualne, rodzinne, które stanowią ponad 70 proc., a pozostałe to lokalne i regionalne sieci.

RA: W jakiej formie następuje rozpoczęcie współpracy?
MM: Właściciel apteki podpisuje umowę na czas nieokreślony. Spośród oferowanych narzędzi marketingowych i biznesowych wybiera przynajmniej 3, które mu odpowiadają najbardziej. Te prostsze wdrażane są od razu, bardziej kompleksowe usługi wymagają połączenia z systemem informatycznym, co może zająć kilka dni. W trakcie trwania umowy może wymienić lub dodać inne narzędzia dodatkowe. Może również zrezygnować ze współpracy w dowolnym momencie bez konsekwencji.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH