Pharmena stawia na dermokosmetyki

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: inwestycje.pl, ms / rynekaptek.pl   21-04-2015, 10:43

Pharmena stawia na dermokosmetyki Pharmena stawia na dermokosmetyki (foto: freedigitalphotos)

Grupa Pharmena rozpoczęła prace nad 28 produktami dermokosmetycznymi, które zamierza wprowadzić na rynek w 2015 i 2016 r.

W marcu 2015 r. Pharmena osiągnęła przychody ze sprzedaży dermokosmetyków w wysokości ponad 2,14 mln zł. Uzyskane przychody były porównywalne do przychodów osiągniętych w marcu 2014 r. Grupa kapitałowa w 2014 r. (podobnie jak w 2013 r.) uzyskała przychody na poziomie 14.1 mln zł.

Grupa w 2014 r. rozpoczęła współpracę z sieciami aptecznymi Dr. Max Polska, Mediq Apteka, Euro-Apteka, Ziko Apteka oraz z dystrybutorem farmaceutycznym Lubfarm. Ponadto

W 2014 r. Pharmena uzyskała zysk netto w wysokości 2,57 mln zł, był on blisko o 27 proc. wyższy niż w 2013 r. Spółka również poprawiła rentowność na sprzedaży w porównaniu do roku ubiegłego, która wyniosła ponad 72 proc. Natomiast zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2,5 mln zł i był niższy o ponad 17 proc. w porównaniu do 2013 r. Obserwowany spadek zysku operacyjnego spowodowany był głównie wyższymi kosztami działań marketingowych.

W 2014 r. Grupa kapitałowa poniosła stratę netto w wysokości ponad 4 mln zł, była ona o 43 proc. wyższa niż w 2013 r. Wpływ na wzrost straty netto miały przede wszystkim wyższe koszty badań klinicznych.

Więcej: inwestycje.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.