PMR: rynek dermokosmetyków powróci na ścieżkę wzrostu

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PMR/ rynekaptek.pl   23-10-2015, 16:05

PMR: rynek dermokosmetyków powróci na ścieżkę wzrostu Rynek dermokosmetyków pójdzie w górę

W 2016 r. rynek dermokosmetyków powróci na ścieżkę wzrostu, ponieważ długofalowo segment ten ma bardzo dobre perspektywy rozwoju, takie jak sytuacja makroekonomiczna, trendy z Zachodu, stosunkowa młodość rynku - uważa firma PMR.

W latach 2010-2011 negatywny wpływ na analizowany rynek miał przede wszystkim kryzys gospodarczy. W 2012 r., oprócz gorszej koniunktury, na dynamikę rynku negatywnie wpłynęły przepisy nowej ustawy refundacyjnej. Poza tym w ostatnich latach mamy do czynienia również ze stopniowym nasycaniem się rynku – szeroka paleta produktów powiela już istniejące na rynku receptury.

Co więcej, nie ułatwia sytuacji producentów i dystrybutorów skomplikowana ścieżka legislacyjna (w porównaniu do innych krajów, a nie do innego typu produktów, np. leków) – chodzi przede wszystkim o sprzeczność decyzji wydawanych przez różne instytucje, w wyniku czego produkty dostępne na innych rynkach, np. skandynawskim, mogą utknąć w Polsce na etapie rejestracji.

Warto zaznaczyć jednak, że w 2013 r. rynek „dostosował się” do nowych warunków prawnych i sprzedaż kosmetyków w aptekach była znowu jednym z najatrakcyjniejszych kanałów dystrybucji dermokosmetyków w Polsce. Coraz większa liczba aptekarzy była zainteresowana wprowadzeniem dermokosmetyków do swojej oferty.

Są to bowiem produkty, na których możliwe jest generowanie 30-40% marż (średnia marża w 2013 r. to, według PharmaExpert, 37%; kilka lat temu wynosiła 20-30%), co pozwala redukować negatywne skutki ustawy refundacyjnej. Dowodem tego optymizmu jest fakt wprowadzania na rynek nowych marek i produktów nawet w trudnym 2012 r. Warto jednak zaznaczyć, że ze względu na wspomniane wyżej czynniki już na pewno nie będzie to tak dynamicznie rozwijający się segment, jak kilka lat temu.

W 2015 r. jest zauważalne duże osłabienie dynamiki rynku pod względem wartości. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż ceny dermokosmetyków od roku 2013, łącznie z rokiem 2015, spadają. Wiąże się to z rosnącą konkurencją, jak również z faktem, iż napotkano na barierę ze strony siły nabywczej pacjentów.

- Jednak w 2016 r. rynek powróci na ścieżkę wzrostu, ponieważ długofalowo segment ten ma bardzo dobre perspektywy rozwoju (takie jak sytuacja makroekonomiczna, trendy z Zachodu, stosunkowa młodość rynku) - uważa PMR.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.