Polacy więcej wydają na leki OTC i suplementy. To za sprawą reklam?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: rp.pl/rynekaptek.pl   30-01-2019, 13:22

Polacy więcej wydają na leki OTC i suplementy. To za sprawą reklam? W 2018 r. z dużymi budżetami zaczęli wchodzić do mediów również mniejsi gracze z branży farmaceutycznej (Fot. Archiwum)

W czołówce reklamodawców tradycyjnie znajdują się producenci leków i suplementów diety. Według firmy PMR, w 2018 r. wydatki Polaków na leki OTC i suplementy diety sięgnęły prawie 13,3 mld zł, o 7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Potentat rynku leków i suplementów, firma Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami cennikowymi na poziomie 1,86 mld zł pozostaje trudnym do pobicia liderem reklamy - pisze "Rzeczpospolita". Jednak w 2018 r. jako jedyna z pierwszej piątki ograniczył budżet w mediach.

Jak wyjaśnia prezes Aflofarmu, Jacek Furman, firma w 2018 r. skupiła się głównie na promocji leków i wyrobów medycznych. – W związku z tym zmianie ulega cała nasza strategia. Ograniczamy budżety mediowe na rzecz budowania relacji i bezpośredniej komunikacji z lekarzami i farmaceutami – mówi Furman.

Za to dynamiczny wzrost inwestycji w reklamę w mediach ma za sobą inna firma z tej branży – Natur Produkt Zdrovit. Zwiększyła budżet marketingowy aż o 51 proc., wydając na reklamę nieco ponad 611 mln zł, co dało jej trzecie miejsce wśród reklamodawców.

Jak zaznacza Izabela Rokita-Krześniak, dyrektor innowacji i komunikacji w agencji mediowej Zenith, chociaż duże firmy mają największy udział w wydatkach reklamowych w tej kategorii, to w 2018 r. z dużymi budżetami zaczęli wchodzić do mediów również mniejsi gracze i to oni wpłynęli na wzrost wydatków branży farmaceutycznej.

Więcej: https://www.rp.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH