Polacy wolą klikać na reklamy o kosmetykach

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: interaktywnie.com/rynekaptek.pl   28-09-2017, 13:08

Polacy wolą klikać na reklamy o kosmetykach Reklamy leków ukazujące się na smartfonach nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem

Polscy internauci, tak jak większość Europejczyków, najczęściej klikają w reklamy mobilne promujące produkty spożywcze i kosmetyczne - podaje portal interaktywnie.com.

Portal opublikował raport firmy gemiusAdMonitor, który przedstawia zestawienie podsumowujące udział emisji mobilnych w reklamach dla poszczególnych branż.

Zgodnie z danymi określającymi współczynniki klikalności w reklamy, Polacy najwięcej zainteresowania okazują firmom reklamującym artykuły spożywcze. Na drugim miejscu znalazły się produkty pielęgnacyjne i higieniczne. Farmaceutyki i leki spośród 13 analizowanych rynków znalazły się na miejscu siódmym.

Najwyższy wynik odnotowały reklamy branży farmaceutycznej w Turcji, które w 57 proc. pojawiały się na urządzeniach mobilnych. Drugim krajem pod tym względem była Słowacja, trzecim Litwa. Państwem, gdzie odnotowano najmniejsze zainteresowanie reklamami produktów leczniczych była Rumunia.

- Decyzje o zakupie produktów np. z branży mody, czy artykułów do domu podejmowane są bardziej spontanicznie niż na przykład w przypadku branży farmaceutycznej czy finansowej – mówi Tomasz Wardecki z firmy iProspect.

Wyjaśnia, że odpowiednie bodźce w postaci reklam na smartfonie są skuteczne i w takie formy reklamodawcy inwestują większe budżety. - Dodatkowo, biorąc pod uwagę względy techniczne, na stosunkowo niewielkiej powierzchni ekranu urządzenia mobilnego dużo łatwiej i atrakcyjniej zaprezentować zdjęcie sukienki, butów czy nowego telewizora niż ofertę rachunku bankowego bądź leku na nadciśnienie – uzasadnia.

Więcej: https://interaktywnie.com/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH