Polacy wolą klikać na reklamy o kosmetykach

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: interaktywnie.com/rynekaptek.pl   28-09-2017, 13:08

Polacy wolą klikać na reklamy o kosmetykach Reklamy leków ukazujące się na smartfonach nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem

Polscy internauci, tak jak większość Europejczyków, najczęściej klikają w reklamy mobilne promujące produkty spożywcze i kosmetyczne - podaje portal interaktywnie.com.

Portal opublikował raport firmy gemiusAdMonitor, który przedstawia zestawienie podsumowujące udział emisji mobilnych w reklamach dla poszczególnych branż.

Zgodnie z danymi określającymi współczynniki klikalności w reklamy, Polacy najwięcej zainteresowania okazują firmom reklamującym artykuły spożywcze. Na drugim miejscu znalazły się produkty pielęgnacyjne i higieniczne. Farmaceutyki i leki spośród 13 analizowanych rynków znalazły się na miejscu siódmym.

Najwyższy wynik odnotowały reklamy branży farmaceutycznej w Turcji, które w 57 proc. pojawiały się na urządzeniach mobilnych. Drugim krajem pod tym względem była Słowacja, trzecim Litwa. Państwem, gdzie odnotowano najmniejsze zainteresowanie reklamami produktów leczniczych była Rumunia.

- Decyzje o zakupie produktów np. z branży mody, czy artykułów do domu podejmowane są bardziej spontanicznie niż na przykład w przypadku branży farmaceutycznej czy finansowej – mówi Tomasz Wardecki z firmy iProspect.

Wyjaśnia, że odpowiednie bodźce w postaci reklam na smartfonie są skuteczne i w takie formy reklamodawcy inwestują większe budżety. - Dodatkowo, biorąc pod uwagę względy techniczne, na stosunkowo niewielkiej powierzchni ekranu urządzenia mobilnego dużo łatwiej i atrakcyjniej zaprezentować zdjęcie sukienki, butów czy nowego telewizora niż ofertę rachunku bankowego bądź leku na nadciśnienie – uzasadnia.

Więcej: https://interaktywnie.com/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.