Posłowie pytają, ile aptek należy do zagranicznych sieci

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Sejm/ rynekaptek.pl   24-06-2016, 08:44

Posłowie pytają, ile aptek należy do zagranicznych sieci

Kilku posłów wystosowało do ministra zdrowia pytanie o plany resortu w zakresie zmian na rynku farmaceutycznym, a dokładniej o strukturę własnościową w aptekach.

Posłowie: Jarosław Sachajko, Paweł Skutecki, Sylwester Chruszcz, Barbara Chrobak i Jerzy Kozłowski informuje, że do ich biur poselskich zwrócił się Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET z prośbą o zaangażowanie się w prace nad zmianami na polskim rynku farmaceutycznym.

"Z treści wystosowanego przez Prezesa Zarządu PharmaNET pisma wynika, że w ostatnim czasie Wiceminister Zdrowia Pan Krzysztof Łanda zasugerował w mediach plan wprowadzenia wymogu posiadania przynajmniej 51% udziałów w aptece przez osoby z tytułem magistra farmacji" - przytaczają posłowie.

Jak zauważają, "oznaczać to może odebranie polskim przedsiębiorcom, niebędącym farmaceutami, majątku wartego 5 mld zł i przekazanie kontroli nad rynkiem leków korporacji zawodowej aptekarzy. Właściciele przedsiębiorstw stracić mogą dorobek życia, pracownicy aptek - pracę, a polscy pacjenci - niskie ceny zakupu leków nierefundowanych.

W związku z planami resortu zdrowia, posłowie chcieliby wiedzieć:

1) Ile aptek w Polsce należy do zagranicznych sieci, a ile jest własnością polskich obywateli? Proszę o przedstawienie danych w roku 2000, 2004, 2008, 2012, 2015 oraz z podziałem na województwa?

2) Ile osób zatrudnionych w aptekach posiada tytuł magistra farmacji, a ile tytuł technika farmacji? Proszę o przedstawienie danych w roku 2000, 2004, 2008, 2012, 2015 oraz z podziałem na województwa?

3) Jakie względy przemawiają za zmianą prawa farmaceutycznego w zakresie wprowadzenia wymogu posiadania przynajmniej 51% udziałów w aptece przez osoby z tytułem magistra farmacji?

4) Jakiego rodzaju korzyści przyniesie wprowadzenie wymogu posiadania przynajmniej 51% udziałów w aptece przez osoby z tytułem magistra farmacji?

5) Czy plany przedstawiane przez wiceministra są poparte badaniami społecznymi, a także analizą innych rynków europejskich? Jakie wnioski płyną z tychże badań oraz analiz?

Nieco inaczej do problemu podeszła posłanka Krystyna Sibińska, która pyta o to samo zagadnienie, ale stawia inne pytania.

"Ministerstwo Zdrowia proponuje, aby od 2017 roku co najmniej 51 proc. udziałów w aptece miały osoby z tytułem magistra farmacji. W Polsce działa ok. 15 tys. aptek, gdzie w dwóch trzecich właścicielami są farmaceuci, natomiast jedna trzecia, czyli ok. 5 tys. aptek należy do spółek kapitałowych, bądź do przedsiębiorców nie będących farmaceutami" - rozpoczyna posłanka i pyta:

1. Ile osób w związku z tą ustawą straci pracę?

2. Ile aptek z tej okazji może zostać zamkniętych?

3. Czy taka zmiana nie utrudni obywatelom dostępu do aptek?

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.