Prawie 3 mld zł w 2015 r. na reklamę leków w TV

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Wirtualnemedia/rynekaptek.pl   09-02-2016, 14:11

Prawie 3 mld zł w 2015 r. na reklamę leków w TV Producenci leków najwięcej wydali w 2015 r. na rekalmę telewizyjną

W 2015 roku najwięcej na reklamę wydały firmy z sektorów: farmaceutyki i leki, handel, żywność oraz higiena i pielęgnacja.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w czołówce kategorii gospodarczych, które najwięcej wydały w 2015 roku na reklamę w mediach pozainternetowych, były farmaceutyki i leki, handel, żywność, pozostałe oraz higiena i pielęgnacja (wg danych cennikowych netto, bez rabatów).

Najwięcej wydały firmy z branży farmaceutyki i leki - 4,48 mld zł, czyli 7,2 proc. więcej niż w 2014 roku.

Producenci farmaceutyków i leków w 2015 roku najwięcej wydali w telewizji, bo blisko 2,9 mld zł (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej).

Wydatki na reklamę w stacjach radiowych zwiększyli o 22,8 proc., do 1,2 mld zł, a w magazynach - o 40 proc., do 355,1 mln zł.

Gazety na reklamach tych produktów zarobiły 89,6 mln zł, czyli 7,8 proc. więcej niż rok wcześniej, zaś outdoor - 15,8 mln zł (14,1 proc. więcej).

Firmy z sektora farmaceutycznego znacznie zredukowały wydatki na reklamę kinową, o 87,7 proc. - z 35,3 do 4,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.