Prawie 3 mld zł w 2015 r. na reklamę leków w TV

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Wirtualnemedia/rynekaptek.pl   09-02-2016, 14:11

Prawie 3 mld zł w 2015 r. na reklamę leków w TV Producenci leków najwięcej wydali w 2015 r. na rekalmę telewizyjną

W 2015 roku najwięcej na reklamę wydały firmy z sektorów: farmaceutyki i leki, handel, żywność oraz higiena i pielęgnacja.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w czołówce kategorii gospodarczych, które najwięcej wydały w 2015 roku na reklamę w mediach pozainternetowych, były farmaceutyki i leki, handel, żywność, pozostałe oraz higiena i pielęgnacja (wg danych cennikowych netto, bez rabatów).

Najwięcej wydały firmy z branży farmaceutyki i leki - 4,48 mld zł, czyli 7,2 proc. więcej niż w 2014 roku.

Producenci farmaceutyków i leków w 2015 roku najwięcej wydali w telewizji, bo blisko 2,9 mld zł (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej).

Wydatki na reklamę w stacjach radiowych zwiększyli o 22,8 proc., do 1,2 mld zł, a w magazynach - o 40 proc., do 355,1 mln zł.

Gazety na reklamach tych produktów zarobiły 89,6 mln zł, czyli 7,8 proc. więcej niż rok wcześniej, zaś outdoor - 15,8 mln zł (14,1 proc. więcej).

Firmy z sektora farmaceutycznego znacznie zredukowały wydatki na reklamę kinową, o 87,7 proc. - z 35,3 do 4,3 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH