Producenci wyrobów medycznych powinni ocenić swoje działania marketingowe

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJ, DZP/ rynekaptek.pl   19-07-2016, 08:31

Producenci wyrobów medycznych powinni ocenić swoje działania marketingowe Będą zmiany w zakresie finansowania niektórych wyrobów medycznych

Objęcie wyrobów medycznych refundacją może prowadzić do ograniczenia zakresu dopuszczalnych działań marketingowych ich dotyczących. Przedsiębiorcy powinni ocenić swoje bieżące działania marketingowe, jakie są stosowane za pośrednictwem podmiotów leczniczych i przedstawicieli zawodów medycznych - uważają prawnicy.

Zgodnie z propozycjami resortu zdrowia dotyczącymi obejmowania refundacją wyrobów medycznych na zasadach, jakie obowiązują przy refundacji leków, wnioskodawca zobowiązuje się do zapewnienia ciągłości dostaw danego wyrobu medycznego oraz wprowadzenia do obrotu określonej wielkości dostaw, w wysokości nie mniejszej niż 25% szacowanego zapotrzebowania świadczeniobiorców na wyrób medyczny objęty wnioskiem.

Zgodnie z projektem, w przypadku niespełnienia tych warunków, wnioskodawca jest zobowiązany do zwrotu do NFZ kwoty stanowiącej dwukrotność iloczynu liczby niedostarczonych sztuk wyrobu medycznego i ich urzędowej ceny zbytu, a Minister Zdrowia uchyla decyzję refundacyjną - przypomniano zapisy projektu ustawy podczas konferencji zorganizowanej przez kancelarię DZP i firmę Sequence na temat planowanych przez Ministerstwo Zdrowia zmian w zakresie refundacji wyrobów medycznych (Warszawa, 29 czerwca br.). 

Obowiązek zwrotu nie występuje, jeżeli niedotrzymanie zobowiązania było następstwem działania siły wyższej lub potrzeby świadczeniobiorców zostały zaspokojone przez odpowiednik tego wyrobu.

Zasadą jest to, że pacjent będzie mógł nabyć wyrób medyczny powyżej ceny limitu, płacąc różnicę w cenie. Jednak podmiot, który oferuje taką możliwość, ma obowiązek zapewnić przynajmniej jeden produkt z danej grupy limitowej o cenie nie wyższej niż limit finansowania.

Dopłaty w innych krajach
Zdaniem ekspertów, może to być szansa dla prywatnych ubezpieczycieli i podmiotów oferujących pakiety medyczne. Jak to wygląda obecnie w innych państwach UE? W Wielkiej Brytanii pacjenci płacą stałe kwoty za świadczenia z zakresu opieki dentystycznej lub okulistycznej, jak również za peruki i inne tego typu wyroby. Pobierana jest również tzw. opłata za receptę (prescription charge). W 2016 r. dopłaty stanowiły 1.2% dochodów NHS, reszta to dochody z   budżetu/ubezpieczenia.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.