Producent zasugerował lecznicze właściwości suplementów. UOKiK reaguje

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: UOKiK/ rynekaptek.pl   05-07-2017, 08:15

Producent zasugerował lecznicze właściwości suplementów. UOKiK reaguje Suplementy to żywność - nie można sugerować ich leczniczych właściwości

UOKiK wziął pod lupę reklamy suplementów diety Pneumolan i Pneumolan Plus. Walmark zobowiązał się do usunięcia skutków kwestionowanych praktyk. Spółka m.in. usunie z reklam zwroty sugerujące, że produkty te mają właściwości lecznicze i zapobiegają chorobom.

Postępowanie przeciwko producentowi suplementów Walmark w Sosnowcu zostało wszczęte w kwietniu 2016 roku. UOKiK sprawdził reklamy produktów Pneumolan oraz Pneumolan Plus.

Wątpliwości urzędu wzbudziło m.in. to, że reklamy mogły sugerować, że te środki spożywcze leczą i zapobiegają chorobom. Mogą o tym świadczyć sformułowania np.: "Zdrowe oddychanie po Pneumolanie" czy "Podwójne działanie oczyszcza nos, zatoki, wspomaga oskrzela".

Spółka Walmark zobowiązała się do zmiany kwestionowanych przez urząd praktyk i usunięcia ich skutków. Przestanie używać w swoich reklamach sformułowań, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując właściwości lecznicze swoich preparatów. Ponadto spółka zobowiązała się do wydrukowania, na swój koszt, plakatów i poradników na temat właściwości suplementów diety. Materiały te spółka ma umieścić w 2500 aptek na terenie całej Polski.

Ponadto opublikuje treść decyzji urzędu na swojej stronie internetowej. Szczegóły zobowiązania można znaleźć w decyzji na stronie UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów monitoruje reklamy suplementów diety. W toku są trzy postępowania: dwa przeciwko Aflofarm Farmacja Polska (urząd sprawdza reklamy suplementów diety: Magmisie, RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior) oraz Logihub (reklamy produktu Green Magma).

Ponadto, na początku 2017 roku UOKIK wydał decyzję ws. Olimp Laboratories. Spółka uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do tego, że usunie skutki nieuczciwej reklamy. Na własny koszt wyemitowała w radiu komunikaty o tym, że mogła wprowadzać w błąd w reklamach Chela Mag B6.

Przypominamy, że suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi. Ich celem jest uzupełnienie normalnej diety. W związku z tym przypisywanie im właściwości leczniczych w reklamie jest bezprawne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH