Przemysł farmaceutyczny odporny na kryzys

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl/rynekaptek.pl   16-11-2009, 09:40

Farmacja to sektor gospodarki, który na tle innych - w porównaniu z poprzednim rokiem - zanotował największy wzrost wydatków na reklamę.

 W dobie kryzysu wydatki na reklamę ograniczyły m.in. firmy z branż komputerowej czy motoryzacyjnej.

Wśród sektorów gospodarki największe cięcia reklamowe nastąpiły w branży komputerów i audio video (o 42 proc. mniejsze wydatki niż w ubiegłym roku), a w telewizji budżety reklamowe najbardziej ograniczyły firmy motoryzacyjne (o 39 proc.). Tylko trzy sektory zanotowały wzrosty wydatków reklamowych: farmacja (o 12 proc.), handel (o 2 proc.) i żywność (o 1 proc.).

W opinii Lidii Kacprzyckiej, dyrektor generalnej domu mediowego Starlink, po pierwszych trzech kwartałach widać, że dynamika spadkowa na rynku reklamowym nieco wyhamowała. Niemniej są kategorie reklamowe, które od początku roku wykazują się odpornością na spowolnienie gospodarcze.

Zaliczają się do nich: żywność, parafarmaceutyki, napoje i alkohole, handel, których skumulowany udział w wydatkach reklamowych wzrósł z 31,5 proc. od stycznia do września ub. roku do 37 proc. po trzech kwartałach 2009 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH