Raport: farmaceutyki na Facebooku

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: NapoleonCat.com, ms / rynekaptek.pl   10-02-2015, 11:32

Raport: farmaceutyki na Facebooku

W 2014 r. były miesiące, w których apteki internetowe odwiedzało po 2 mln użytkowników – informuje Oskar Berezowski z firmy wsparcia online NapoleonCat.com.

Z raportu, dotyczącego m.in. obecności branży farmaceutycznej w mediach społecznościowych, wynika, że pod tym względem 2015 r. będzie przełomowy dla wielu firm zajmujących się produkcją i obrotem lekami.

Media społecznościowe kuszą nie tylko stale rosnącym zasięgiem w Polsce. ale i coraz lepszymi mechanizmami kierowania reklam.

Za social media przemawia także zauważalny w farmacji trend w rozwoju marketingu rekomendacyjnego.

Oskar Berezowski zaznacza, że na razie trudno oszacować wydatki firm farmaceutycznych w Polsce na social media. Według szacunków eMarketer amerykańskie firmy farmaceutyczne zwiększą swoje budżety na wydatki w sieci do 2,48 mld USD w 2016 r. Według tego samego raportu najszybciej rosnącą częścią budżetów marketingowych są media społecznościowe.

- W NapoleonCat.com postanowiliśmy zbadać jak radzą sobie marki związane z farmacją i zdrowiem w mediach społecznościowych. Pomimo wielu ograniczeń ta obecność się zwiększa – ocenia Oskar Berezowski.

- Bardzo aktywne w sieci są apteki internetowe. Według danych z Megapanelu PBI/Gemius rekordowe - jak dotąd - 2 mln polskich internatów odwiedziło apteki internetowe w styczniu 2014 r. Wśród e-aptek największą popularnością cieszy się doz.pl. W ubiegłym roku sekcję z farmaceutykami odwiedziło 1,45 mln internautów. Wykonali w niej 17,45 mln odsłon. Każdy z gości spędził średnio 8 minut i 6 sekund w witrynie. Na Facebooku doz.pl ma blisko 48 tys. fanów. Więcej, bo 166 tys. ma Superpharm – informuje Oskar Berezowski

Analityk podaje, że spośród leków bez recepty największą społeczność zbudowała strona "Niech głos będzie z Tobą" - 110 tys. fanów. Jest ona jednak nieaktywna.

Oskar Berezowski zastrzega się, że na razie firmy farmaceutyczne napędzają media tradycyjne. W zeszłym roku najwięcej zainwestował Aflofarm Farmacja Polska. Wydal o 26,3 proc. więcej niż w 2013 r. - ponad 1,2 mld zł. Według danych Kantar Media to także największy reklamodawca w Polsce.

Tylko w telewizji zostawi! 34 mln zł. Zdaniem Nielsen Audience Measurement wśród firm farmaceutycznych w TV największy budżet wydaje US Pharmacia 51,9 mln zł. 

Więcej: napoleoncat.com

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH