Raport: farmaceutyki na Facebooku

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: NapoleonCat.com, ms / rynekaptek.pl   10-02-2015, 11:32

Raport: farmaceutyki na Facebooku

W 2014 r. były miesiące, w których apteki internetowe odwiedzało po 2 mln użytkowników – informuje Oskar Berezowski z firmy wsparcia online NapoleonCat.com.

Z raportu, dotyczącego m.in. obecności branży farmaceutycznej w mediach społecznościowych, wynika, że pod tym względem 2015 r. będzie przełomowy dla wielu firm zajmujących się produkcją i obrotem lekami.

Media społecznościowe kuszą nie tylko stale rosnącym zasięgiem w Polsce. ale i coraz lepszymi mechanizmami kierowania reklam.

Za social media przemawia także zauważalny w farmacji trend w rozwoju marketingu rekomendacyjnego.

Oskar Berezowski zaznacza, że na razie trudno oszacować wydatki firm farmaceutycznych w Polsce na social media. Według szacunków eMarketer amerykańskie firmy farmaceutyczne zwiększą swoje budżety na wydatki w sieci do 2,48 mld USD w 2016 r. Według tego samego raportu najszybciej rosnącą częścią budżetów marketingowych są media społecznościowe.

- W NapoleonCat.com postanowiliśmy zbadać jak radzą sobie marki związane z farmacją i zdrowiem w mediach społecznościowych. Pomimo wielu ograniczeń ta obecność się zwiększa – ocenia Oskar Berezowski.

- Bardzo aktywne w sieci są apteki internetowe. Według danych z Megapanelu PBI/Gemius rekordowe - jak dotąd - 2 mln polskich internatów odwiedziło apteki internetowe w styczniu 2014 r. Wśród e-aptek największą popularnością cieszy się doz.pl. W ubiegłym roku sekcję z farmaceutykami odwiedziło 1,45 mln internautów. Wykonali w niej 17,45 mln odsłon. Każdy z gości spędził średnio 8 minut i 6 sekund w witrynie. Na Facebooku doz.pl ma blisko 48 tys. fanów. Więcej, bo 166 tys. ma Superpharm – informuje Oskar Berezowski

Analityk podaje, że spośród leków bez recepty największą społeczność zbudowała strona "Niech głos będzie z Tobą" - 110 tys. fanów. Jest ona jednak nieaktywna.

Oskar Berezowski zastrzega się, że na razie firmy farmaceutyczne napędzają media tradycyjne. W zeszłym roku najwięcej zainwestował Aflofarm Farmacja Polska. Wydal o 26,3 proc. więcej niż w 2013 r. - ponad 1,2 mld zł. Według danych Kantar Media to także największy reklamodawca w Polsce.

Tylko w telewizji zostawi! 34 mln zł. Zdaniem Nielsen Audience Measurement wśród firm farmaceutycznych w TV największy budżet wydaje US Pharmacia 51,9 mln zł. 

Więcej: napoleoncat.com

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH