Raport: na ile ważne są w farmacji świadczenia pozapłacowe?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   12-10-2017, 13:26

Raport: na ile ważne są w farmacji świadczenia pozapłacowe? Kandydaci pytają o dodatki do pensji zasadniczej już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej i niejednokrotnie to właśnie one przeważają o wyborze tego czy innego pracodawcy

Duże budżety na świadczenia pozapłacowe oraz umożliwienie ich samodzielnego wyboru, to sposób branży farmaceutycznej i sprzętu medycznego na przyciągnięcie oraz zatrzymanie najlepszych pracowników.

To główne wnioski płynące z raportu „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji i sprzętu medycznego” przygotowanego przez firmę Antal we współpracy Sodexo Benefits and Rewards Services.

Sektor farmacji i sprzętu medycznego stale poszukuje pracowników, przede wszystkim ekspertów z wiedzą medyczną, doświadczeniem i kontaktami w branży. Jednak tacy kandydaci nie narzekają na brak propozycji. Żeby ich przyciągnąć należy umiejętnie sformułować ofertę pracy. Sama wysokość pensji to za mało, bo w tej branży firmy na pewnych poziomach stanowisk płacą podobnie. Dlatego ważnym elementem ofert pracy i jednym z głównych kryterium oceny jej atrakcyjności stają się świadczenia pozapłacowe - brzmią wnioski z raportu.

Jak pokazują jego wyniki, rolą świadczeń jest budowanie zaangażowania i lojalności pracowników (odpowiednio 91% i 69,9% ankietowanych firm). O tym, że w firmach farmaceutycznych benefity to przemyślana inwestycja, świadczą przeznaczane na ten cel budżety. Z badania wynika, że blisko połowa z nich wydaje na dodatki pozapłacowe od 3000 do 5000 zł na jednego pracownika rocznie. To ponad trzy razy więcej niż oferuje rynek –  928 zł.

Blisko 70% respondentów umożliwia pracownikom wybór preferowanych świadczeń. Ponad połowa pozwala zatrudnionym wybierać benefity raz w miesiącu lub częściej. To znacznie więcej i częściej niż w innych branżach.

Kandydaci pytają o dodatki do pensji zasadniczej już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej i niejednokrotnie to właśnie one przeważają o wyborze tego czy innego pracodawcy. Jednak tylko 39,1% badanych firm uważa, że benefity przyciągają kandydatów do organizacji. Jednocześnie 25% wskazuje, że kandydaci podczas rekrutacji zawsze dopytują o ofertę dodatkowych świadczeń, a 50% twierdzi, że spotyka się z takim pytaniem w ponad połowie przypadków. Firmy farmaceutyczne i sprzętu medycznego inwestują w świadczenia pozapłacowe znaczne kwoty, ale nie w pełni wykorzystują siłę tego argumentu w dialogu z pracownikami – potencjalnymi i obecnymi.

- Wyniki badania wskazują na wysoki poziom elastyczności firm z branży farmaceutycznej i sprzętu medycznego oraz ich umiejętność szybkiego reagowania na zróżnicowane i zmieniające się potrzeby pracowników. Jest to jednoznaczne potwierdzenie globalnego trendu, w którym systemy kafeteryjne są nieodłącznym elementem efektywnych programów motywacyjnych i pozwalają budować zaangażowanie wszystkich zatrudnionych. Warto jednak przyjrzeć się realnej wartości oferowanych świadczeń i należycie je komunikować, by w pełni wykorzystać ich potencjał - ocenia Magdalena Słomczewska – Klimiuk, kierownik marketingu Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH