"Reklama AdWords jest specyficznym rodzajem reklamy"

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ rynekaptek.pl   10-05-2016, 12:05

"Reklama AdWords jest specyficznym rodzajem reklamy" Ten rodzaj reklamy jest etyczny?

Firma wykorzystała rodzaj reklamy, który umożliwia przekierowanie użytkownika na stronę docelową konkretnego leku w sposób, który budzi pewne zastrzeżenia części odbiorców.

KER nie dopatrzyła się w reklamie Rutinoscorbinu naruszenia norm etycznych, ale po otrzymaniu informacji o złożonej skardze przez odbiorcę, reklamodawca zaprzestał emisji reklamy.

Chodziło o reklamę prowadzoną w systemie reklamowym Google AdWords leku Rutinoscorbin i hasło: "Ból stawów: Rutinoscorbin. Pierwszy preparat na polskim rynku, który łączy witaminę C i rutynę!"

Zdaniem oglądającego ten spot, w reklamie producent wskazuje, że jego lek leczy ból stawów. "Jest to niezgodne z prawdą, ponieważ w ulotce leku nic takiego nie jest napisane, wręcz przeciwnie, działanie leku jest zupełnie inne (suplementacja witaminą, a nie leczenie bólu stawów)"- zauważył.

KER nie dopatrzyła się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy, ale wyjaśnienia producenta leku wskazują na zręczne wykorzystywanie możliwości, jakie dają obecnie środki komunikacji.

"Wskazaniem do stosowania produktu Rutinoscorbin są m.in. stany zwiększonego zapotrzebowania na kwas askorbowy (przeziębienia, zakażenia wirusowe w tym grypa). Prowadząc reklamę internetową produktu Rutinoscorbin, GSK informuje konsumentów o pierwszych symptomach przeziębienia i grypy, do których należą bóle mięśni i stawów" - wyjaśnił koncern.

Zaskarżona reklama prowadzona była w systemie reklamowym Google AdWords i polegała na wyświetleniu linku do strony produktu po wpisaniu do wyszukiwarki Google hasła „ból stawów".

GSK podkreśla, że reklama AdWords jest specyficznym rodzajem reklamy. Jest to krótki komunikat, który ma na celu przekierowanie użytkownika do docelowej strony WWW produktu.

Pełne informacje o produkcie i wskazaniach do jego stosowania znajdują się na stronie produktowej, gdzie znajdują się informacje, że lek jest przeznaczony do stosowania w stanie niedoboru i zwiększonego zapotrzebowania na witaminę C.

Zaś "ból stawów" pojawia się na stronie docelowej wyłącznie w kontekście udzielania pacjentowi szerszej informacji o objawach przeziębienia i grypy.

Zdaniem firmy, to rozwiązanie nie sugeruje, że produkt Rutinoscorbin zwalcza ból mięśni i stawów. Koncern zdecydował jednak o wycofaniu tej reklamy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.