"Reklama AdWords jest specyficznym rodzajem reklamy"

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ rynekaptek.pl   10-05-2016, 12:05

"Reklama AdWords jest specyficznym rodzajem reklamy" Ten rodzaj reklamy jest etyczny?

Firma wykorzystała rodzaj reklamy, który umożliwia przekierowanie użytkownika na stronę docelową konkretnego leku w sposób, który budzi pewne zastrzeżenia części odbiorców.

KER nie dopatrzyła się w reklamie Rutinoscorbinu naruszenia norm etycznych, ale po otrzymaniu informacji o złożonej skardze przez odbiorcę, reklamodawca zaprzestał emisji reklamy.

Chodziło o reklamę prowadzoną w systemie reklamowym Google AdWords leku Rutinoscorbin i hasło: "Ból stawów: Rutinoscorbin. Pierwszy preparat na polskim rynku, który łączy witaminę C i rutynę!"

Zdaniem oglądającego ten spot, w reklamie producent wskazuje, że jego lek leczy ból stawów. "Jest to niezgodne z prawdą, ponieważ w ulotce leku nic takiego nie jest napisane, wręcz przeciwnie, działanie leku jest zupełnie inne (suplementacja witaminą, a nie leczenie bólu stawów)"- zauważył.

KER nie dopatrzyła się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy, ale wyjaśnienia producenta leku wskazują na zręczne wykorzystywanie możliwości, jakie dają obecnie środki komunikacji.

"Wskazaniem do stosowania produktu Rutinoscorbin są m.in. stany zwiększonego zapotrzebowania na kwas askorbowy (przeziębienia, zakażenia wirusowe w tym grypa). Prowadząc reklamę internetową produktu Rutinoscorbin, GSK informuje konsumentów o pierwszych symptomach przeziębienia i grypy, do których należą bóle mięśni i stawów" - wyjaśnił koncern.

Zaskarżona reklama prowadzona była w systemie reklamowym Google AdWords i polegała na wyświetleniu linku do strony produktu po wpisaniu do wyszukiwarki Google hasła „ból stawów".

GSK podkreśla, że reklama AdWords jest specyficznym rodzajem reklamy. Jest to krótki komunikat, który ma na celu przekierowanie użytkownika do docelowej strony WWW produktu.

Pełne informacje o produkcie i wskazaniach do jego stosowania znajdują się na stronie produktowej, gdzie znajdują się informacje, że lek jest przeznaczony do stosowania w stanie niedoboru i zwiększonego zapotrzebowania na witaminę C.

Zaś "ból stawów" pojawia się na stronie docelowej wyłącznie w kontekście udzielania pacjentowi szerszej informacji o objawach przeziębienia i grypy.

Zdaniem firmy, to rozwiązanie nie sugeruje, że produkt Rutinoscorbin zwalcza ból mięśni i stawów. Koncern zdecydował jednak o wycofaniu tej reklamy.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH