Reklama jak "bajka dla dorosłych"

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ rynekaptek.pl   06-05-2016, 13:44

Reklama jak "bajka dla dorosłych"

Zatroskany o swoje dzieci rodzic skarży reklamę środka na potencję Erekton fast. Dziecko było bardzo zainteresowane reklamą, bo zawiera ona odwołanie do Pinokia. Reklama miała być też emitowana w różnych godzinach, również południowych.

Reklama przedstawia parę w łóżku, pod przykryciem; kobieta pyta mężczyznę, czy ją jeszcze kocha, on potwierdza. Ona zarzuca mu kłamstwo, mówiąc, że "nos mu rośnie jak u Pinokia". Na co mężczyzna odpowiada, że to nie nos. Reklama kończy się okrzykiem zachwytu kobiety i tekstem reklamującym zalety produktu - opisuje reklamę widz.

Jego zdaniem, reklama nie epatuje seksualnością wprost, jednak jest atrakcyjna dla dzieci w warstwie tekstowej, poprzez odwołanie do Pinokia.

W opinii spółki Olimp Laboratories, reklama nie narusza żadnego z przepisów Kodeksu Etyki Reklamy. W szczególności reklama ta, ze względu na formę oraz wskazane przez skarżących czas oraz miejsce emisji nie jest skierowana do dzieci lub młodzieży. Reklama nie była emitowana w sąsiedztwie jakiejkolwiek audycji dla dzieci ani nawet w czasie kiedy dzieci oglądają telewizję. Wskazany przez skarżących okres emisji to czas wieczorny po emisji wieczorynek oraz nie na kanałach telewizyjnych przeznaczonych dla dzieci lub kanałach uniwersalnych.

"Odniesienie do wczesno-popołudniowej emisji reklamy jest sprzeczne w podanym przez jednego ze skarżących czasem emisji (19:21). Tym nie mniej godzina 13.00 jest po pierwsze czasem bardzo niskiej oglądalności a po drugie nie jest czasem, w którym dzieci oglądają telewizję (zazwyczaj znajdują się wtedy w szkole lub w przedszkolu)" - dodała spółka.

"Reklama jest emitowana w różnych godzinach, również południowych. Córka (9 lat) była bardzo zainteresowana reklamą, kiedy widziała ją ok. godziny 13:00. Środki na potencję zdecydowanie nie powinny być reklamowane w takich godzinach. Dzieci (młodsze, jeszcze nie nastolatki) nie mają potrzeby dowiadywania się o problemach starszych (w domyśle) mężczyzn z erekcją" - uważa skarżący.

Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy nie dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu zarzucanych przez skarżących. Uznał, że reklama nie zagraża fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży, była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.