Reklama: milcząca zgoda ministra na patologie?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Walenty Zajdel/ rynekaptek.pl   17-03-2017, 08:01

Reklama: milcząca zgoda ministra na patologie? Problem nadmiernej reklamy jest poważny, narastający oraz interdyscyplinarny

Co sądzi Pan Minister Zdrowia o wszechobecnej reklamie w mediach? Nie wiadomo, ponieważ w czasie kilkunastu miesięcy urzędowania Pan Minister w ogóle nie wypowiedział się na ten temat - zauważa mgr farm. Walenty Zajdel.

W związku z dużą nowelizacją ustawy Prawo farmaceutyczne Walenty Zajdel, przewodniczący Komisji ds. Aptek Szpitalnych, wystosował pismo do Ministra Zdrowia z prośbą o wprowadzenie przepisów zaproponowanych w raporcie z dnia 1 września 2016 roku Zespołu ds. uregulowania reklamy leków , suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych.

"Co sądzi Pan Minister Zdrowia o wszechobecnej reklamie w mediach? Nie wiadomo, ponieważ w czasie kilkunastu miesięcy urzędowania Pan Minister w ogóle nie wypowiedział się na ten temat. Milczenie Pana Ministra jest odczytywane jako zgoda na zaistniałą sytuację" - pisze Walenty Zajdel.

Dodaje: - Pan Krzysztof Łanda, wiceminister zdrowia, był przewodniczącym Zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. Odbyło się pięć posiedzeń Zespołu. Pan przewodniczący nie uczestniczył w żadnym z nich. Takie są fakty. Fakty tworzą prawdę. Prawdy się nie dyskutuje.

Wystarczy jedno rozporządzenie
Zdaniem członka ministerialnego Zespołu, zasadne byłoby uregulowanie przedmiotowej sprawy w jednym Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych, suplementów diety oraz wyrobów medycznych.

W związku z tym w trakcie nowelizacji ustawy Prawo farmaceutyczne oraz niektórych innych ustaw należałoby wprowadzić w ustawie o wyrobach medycznych oraz w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia odpowiednio przepisy:

„Minister właściwy do spraw zdrowia określi w drodze rozporządzenia: 1) warunki i formy reklamy wyrobów medycznych (suplementów diety) kierowanej do publicznej wiadomości; 2) niezbędne dane, jakie reklama ma zawierać; 3) sposób przekazywania reklamy; – uwzględniając w szczególności obowiązek obiektywnej prezentacji wyrobu medycznego (suplementu diety) oraz bezpieczeństwo jego

DO POBRANIA


comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH