Reklama: milcząca zgoda ministra na patologie?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Walenty Zajdel/ rynekaptek.pl   17-03-2017, 08:01

Reklama: milcząca zgoda ministra na patologie? Problem nadmiernej reklamy jest poważny, narastający oraz interdyscyplinarny

Co sądzi Pan Minister Zdrowia o wszechobecnej reklamie w mediach? Nie wiadomo, ponieważ w czasie kilkunastu miesięcy urzędowania Pan Minister w ogóle nie wypowiedział się na ten temat - zauważa mgr farm. Walenty Zajdel.

W związku z dużą nowelizacją ustawy Prawo farmaceutyczne Walenty Zajdel, przewodniczący Komisji ds. Aptek Szpitalnych, wystosował pismo do Ministra Zdrowia z prośbą o wprowadzenie przepisów zaproponowanych w raporcie z dnia 1 września 2016 roku Zespołu ds. uregulowania reklamy leków , suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych.

"Co sądzi Pan Minister Zdrowia o wszechobecnej reklamie w mediach? Nie wiadomo, ponieważ w czasie kilkunastu miesięcy urzędowania Pan Minister w ogóle nie wypowiedział się na ten temat. Milczenie Pana Ministra jest odczytywane jako zgoda na zaistniałą sytuację" - pisze Walenty Zajdel.

Dodaje: - Pan Krzysztof Łanda, wiceminister zdrowia, był przewodniczącym Zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. Odbyło się pięć posiedzeń Zespołu. Pan przewodniczący nie uczestniczył w żadnym z nich. Takie są fakty. Fakty tworzą prawdę. Prawdy się nie dyskutuje.

Wystarczy jedno rozporządzenie
Zdaniem członka ministerialnego Zespołu, zasadne byłoby uregulowanie przedmiotowej sprawy w jednym Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych, suplementów diety oraz wyrobów medycznych.

W związku z tym w trakcie nowelizacji ustawy Prawo farmaceutyczne oraz niektórych innych ustaw należałoby wprowadzić w ustawie o wyrobach medycznych oraz w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia odpowiednio przepisy:

„Minister właściwy do spraw zdrowia określi w drodze rozporządzenia: 1) warunki i formy reklamy wyrobów medycznych (suplementów diety) kierowanej do publicznej wiadomości; 2) niezbędne dane, jakie reklama ma zawierać; 3) sposób przekazywania reklamy; – uwzględniając w szczególności obowiązek obiektywnej prezentacji wyrobu medycznego (suplementu diety) oraz bezpieczeństwo jego

DO POBRANIA


comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH