Reklama „paliwem” dla branży farmaceutycznej

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Gazeta Polska Codziennie/rynekaptek.pl   20-03-2017, 09:42

Reklama „paliwem” dla branży farmaceutycznej W 2016 r. branża farmaceutyczna przeznaczyła na reklamy leków blisko 700 mln zł

Przemysł farmaceutyczny szacuje, że zakaz reklamy leków sprzedawanych bez recepty i suplementów diety spowoduje spadek wartości produkcji o 1,7 mld zł rocznie – wylicza Gazeta Polska Codziennie.

Według szacunków, Polacy w 2014 r. na zakup preparatów bez recepty przeznaczyli ponad 12 mld zł. Na suplementy diety wydali w 2015 r. - 3,5 mld zł., z kolei prognozy mówią, że w 2020 r. wydatki na same suplementy przekroczą 5 mld zł.

Jak wskazuje gazeta, nadmierne przyjmowanie leków bez recepty, spowodowane jest lawinowym wręcz wzrostem liczby przekazów handlowych dotyczących tych produktów.

W latach 1997–2015 liczba spotów reklamowych emitowanych w radiu i telewizji wzrosła prawie dwustukrotnie. W 2016 roku telewizje zainkasowały od branży farmaceutycznej za reklamy łącznie ponad 700 mln zł.

Więcej: http://gpcodziennie.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH