Reklama preparatu magnezowego narusza wizerunek znanej uczelni?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ŁS/rynekaptek.pl   15-04-2015, 09:27

Reklama preparatu magnezowego narusza wizerunek znanej uczelni? Reklama Chela-Mag B6 narusza normy kodeksu reklamy (fot. Fotolia/PTWP)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama produktu Chela Mag B6 (Olimp Laboratories) narusza normy kodeksu reklamy, ponieważ nie przedstawia źródeł badania.

Skarżący zauważył, że w reklamie preparatu pada sformułowanie „Naukowcy Uniwersytetu Jagiellońskiego wybrali lidera preparatów magnezowych – Chela-Mag B6”

-Reklama godzi w dobry wizerunek uczelni i jest nierzetelna. Nie wymieniono konkretnej jednostki uniwersyteckiej odpowiedzialnej za badania, a jedynie użyto ogólnego sformułowania, które wprowadza odbiorcę w błąd, bo też nie sprecyzowano, którzy uczeni odpowiadają za takie badanie – argumentował skarżący.

„Uważny” widz, stanął na stanowisku, że  przy badaniach konsumenckich zawsze podawana jest próba, na której wykonano pomiar oraz termin wykonania. W omawianym przypadku brakuje takiej informacji.

- Zachodzi obawa, że reklama wykorzystuje wizerunek Uniwersytetu w roku jubileuszu, a wspomniane badania nie zostały przeprowadzone z należytą staranności – przekonywał.

Skarżony nie uczestniczył w posiedzeniu oraz nie złożył pisemnej odpowiedzi na skargę.

Zespół Orzekający dopatrzył się w przedmiotowej reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy zarzucanych przez Skarżącego.

W opinii Zespołu Orzekającego nie przedstawiono źródła badań, które potwierdziłyby zawarte w przedmiotowej reklamie wyniki badań. Nie wskazano również jacy naukowcy przeprowadzili prezentowane w reklamie badania.

Źródło: KER

 

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH