Reklama suplementów: branża proponuje autoregulacje

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KRSiO/ rynekaptek.pl   27-04-2016, 11:25

Reklama suplementów: branża proponuje autoregulacje

28 kwietnia br., odbędzie się spotkanie organizowane przez UOKiK "Reklama suplementów diety - dobre praktyki". Przedstawiciele branży zaproponują samoregulacje w zakresie reklamy suplementów, służące ochronie przed nieuczciwym przekazem marketingowym.

Jak informuje Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, środowisko wytwórców przygotowało na to spotkanie założenia i rekomendacje dla autoregulacji w zakresie reklamy suplementów diety dyskutowane wcześniej ze środowiskiem, w tym również wynikające z Kodeksu Etyki KRSIO. Kancelaria DZP przygotowała analizę prawną tych propozycji oraz uzasadnienie dla ich wprowadzenia.

Obszarami regulacji mogą być takie elementy przekazów reklamowych, jak:

- Odwołania do zaleceń lekarzy lub specjalistów w zakresie ochrony zdrowia;
- Powoływanie się na badania;
- Wykorzystywanie nazw jednostek chorobowych;
- Reklama porównawcza zawierająca porównanie suplementu diety oraz produktu leczniczego;
- Przekazy dotyczące produktów leczniczych razem z przekazami dotyczącymi suplementów diety;
- Użycie określenia „suplement diety”;
- Zamieszczania dodatkowych informacji dotyczących kategorii suplement diety.

Jednocześnie Rada przypomina o zaplanowanej na ten rok kontroli branży suplementów diety przez NIK. Z wnioskiem o kontrolę branży zwróciła się do NIK Sejmowa Komisja Zdrowia. Kontrola ta będzie miała na celu określenie poprawności działania organów i wskazanie obszarów, w których mechanizmy nadzoru nad bezpieczeństwem stosowania suplementów diety są złe lub nie funkcjonują.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH