Reklama w styczniu 2018: dominuje farmacja

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: IMM/ rynekaptek.pl   08-02-2018, 10:10

Reklama w styczniu 2018: dominuje farmacja Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną (fot. archiwum)

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w styczniu 2018 roku w wybranych branżach. Największe wydatki generują reklamy branży farmaceutycznej (produkty na przeziębienie i suplementy diety).

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w styczniu 2018 roku to branża farmaceutyczna przeznaczyła największy budżet na reklamę w mediach klasycznych – ponad połowę wszystkich wydatków reklamowych zmonitorowanych branży (415,5 mln zł). Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (26 proc. wydatków - 213,3 mln zł), a na trzecim motoryzacyjna (10 proc. - 83,2 mln zł).

Standardowo w zestawieniu wydatków reklamowych w podziale na media największa część budżetu jest przeznaczana na reklamę telewizyjną.

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych widać wpływ okresu zimowego, który łączy się z większym zapotrzebowaniem organizmu na witaminy i minerały. W pierwszej piątce zestawienia znalazły się trzy marki proponujące takie właśnie produkty – w tym na pierwszym miejscu Molekin D3, który wydał na reklamę ponad 8 mln zł. Kolejne produkty, na których promocję firmy nie żałowały pieniędzy, to: Ibuprom, Desmoxan, Vitotal i Herbapect.

Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty na przeziębienie i grypę (11 proc.) i na kaszel (8 proc.) a także suplementy diety (7 proc.). Na dalszych miejscach są witaminy (6 proc.) i "na katar" - 5 procent.

Więcej: https://www.imm.com.pl/


Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH