Reklamy leków - źle wydane pieniądze?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: egospodarka.pl/rynekaptek.pl   24-10-2014, 08:06

Reklamy leków - źle wydane pieniądze? Tylko do sierpnia bieżącego roku wydatki reklamowe sektora farmaceutycznego sięgnęły 500 milionów złotych (fot. Fotolia/PTWP)

Koncerny farmaceutyczne wydają setki milionów złotych na reklamę produktów. W opinii ekspertów od marketingu, nie zawsze są to dobrze wydane pieniądze.

Tylko do sierpnia bieżącego roku, wydatki reklamowe sektora farmaceutycznego sięgnęły 500 milionów złotych - wynika z analizy niezależnej agencji mediowej Codemedia.

Porównując okres od stycznia do sierpnia bieżącego roku z analogicznym okresem 2013 r. wzrost wydatków wynosi już 25 proc.

Z analiz Codemedia wynika, że firmy farmaceutyczne największą część swoich budżetów przeznaczają na zakup czasu antenowego w telewizji - 65-70 proc. Na drugim miejscu jest radio, gdzie inwestowane jest ponad 18,04 proc. budżetów. Rośnie udział internetu w strukturze wydatków – z 4,54 proc. w 2013 roku do 10,06 proc. w 2014 roku. Reklama w magazynach to 5,48 proc. Marginalne udziały mają takie kategorie jak: gazety, kino czy outdoor.

- Wydaje się, że skoro Polacy kupują na potęgę, to reklama jest skuteczna. Nie jest to jednak tak oczywiste. Wiele reklam zamiast trafiać do wąskiego grona odbiorców, trafia do wszystkich. Generowanie miliona kontaktów z reklamą czy dużego zasięgu powoduje tylko chaos komunikacyjny i nadmiar treści reklamowych, z których trudno konsumentowi coś wychwycić – analizuje Piotr Bieńko, pezes agencji mediowej Codemedia .

W jego opinii powoduje to przesycenie mediów treściami reklamowymi. Tracą na tym zarówno media, jak i ich odbiorcy, zmęczeni natłokiem reklam, a przede wszystkim tracą marketerzy, którzy płacą za niepotrzebne kontakty reklamowe.

Więcej: egospodarka.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH