Reklamy suplementów i leków są zniechęcające

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: blokreklamowy.blogspot.pl/ rynkaptek.pl   25-05-2015, 11:40

Reklamy suplementów i leków są zniechęcające

Często motyw przewodni reklam leków czy suplementów jest bardzo prosty, wręcz banalny. Powstają wtedy filmy o tematyce mało ciekawej, a czasem wręcz zniechęcającej czy irytującej - zauważają studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Opolskim na swoim blogu o reklamie we współczesnym świecie informacyjnym.

Obecnie w Polsce reklamy dotyczące leków zajmują pierwsze miejsce na liście reklam najczęściej występujących w mediach, w szczególności w telewizji. Wyświetlane są niemalże bez żadnej przerwy, notorycznie się powtarzają, często bywa tak, że kilka razy pod rząd można obejrzeć dokładnie tą samą reklamę.  Zazwyczaj filmy te dotyczą leków bez recepty oraz wszelkiego rodzaju suplementów.

Dlaczego dzieje się tak, że najwięcej emitowanych filmów reklamowych to właśnie filmy dotyczące farmaceutyków? Polacy są w czołówce tych narodów, które najchętniej kupują i zażywają leki dostępne bez recepty. Co więcej, owi producenci z branży stawiają na sprzedaż leków bez recepty, przez wzgląd na zmiany w ustawie refundacyjnej.

W rankingu firm farmaceutycznych, które są najbardziej aktywne na polu reklamowania swoich produktów, na pierwszym miejscu jest Aflofarm. Na drugim miejscu utrzymuje się spółka z międzynarodowej grupy US Pharmacia, czyli USP Zdrowie. Trzecie miejsce zajmuje Polpharma.

Więcej: http://blokreklamowy.blogspot.com/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.