Reklamy suplementów i leków są zniechęcające

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: blokreklamowy.blogspot.pl/ rynkaptek.pl   25-05-2015, 11:40

Reklamy suplementów i leków są zniechęcające

Często motyw przewodni reklam leków czy suplementów jest bardzo prosty, wręcz banalny. Powstają wtedy filmy o tematyce mało ciekawej, a czasem wręcz zniechęcającej czy irytującej - zauważają studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Opolskim na swoim blogu o reklamie we współczesnym świecie informacyjnym.

Obecnie w Polsce reklamy dotyczące leków zajmują pierwsze miejsce na liście reklam najczęściej występujących w mediach, w szczególności w telewizji. Wyświetlane są niemalże bez żadnej przerwy, notorycznie się powtarzają, często bywa tak, że kilka razy pod rząd można obejrzeć dokładnie tą samą reklamę.  Zazwyczaj filmy te dotyczą leków bez recepty oraz wszelkiego rodzaju suplementów.

Dlaczego dzieje się tak, że najwięcej emitowanych filmów reklamowych to właśnie filmy dotyczące farmaceutyków? Polacy są w czołówce tych narodów, które najchętniej kupują i zażywają leki dostępne bez recepty. Co więcej, owi producenci z branży stawiają na sprzedaż leków bez recepty, przez wzgląd na zmiany w ustawie refundacyjnej.

W rankingu firm farmaceutycznych, które są najbardziej aktywne na polu reklamowania swoich produktów, na pierwszym miejscu jest Aflofarm. Na drugim miejscu utrzymuje się spółka z międzynarodowej grupy US Pharmacia, czyli USP Zdrowie. Trzecie miejsce zajmuje Polpharma.

Więcej: http://blokreklamowy.blogspot.com/

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH