Reżim ustawy wymusi zamknięcie interesu?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: DGP/rynekaptek.pl   01-08-2017, 11:10

Reżim ustawy wymusi zamknięcie interesu? Zgodnie z nowym prawem, zezwolenia na prowadzenie placówki wydaje się wyłącznie farmaceutom lub spółkom prowadzonym przez farmaceutów

Od czasu wejścia w życie ostatniej nowelizacji prawa farmaceutycznego wypowiedzenie właścicielowi apteki umowy najmu w praktyce może wywołać podobne skutki co utrata zezwolenia na jej prowadzenie - pisze Dziennik Gazeta Prawna.

W przypadku, gdy w danym rejonie nasycenie aptekami przekracza dopuszczalne w ustawie normy – nawet farmaceuta może nie uzyskać pozwolenia na uruchomienie kolejnej placówki. Problem ten nagłośniła niedawno Konfederacja Lewiatan oraz PharmaNET sugerując, że ofiarą nowych przepisów padła już jedna z poznańskich aptek.

Właścicielka tej apteki wydała oświadczenie, w którym zaznaczyła, że zbieżność dat likwidacji placówki i ustawy "apteka dla aptekarza" jest przypadkowa: "Nie życzę sobie, aby wykorzystywać mój przypadek do manipulowania opinią publiczną" - napisała.

W ocenie gazety, nie zmienia to faktu, że pod reżimem nowej ustawy aptekarze nieposiadający własnego lokalu muszą liczyć się z ryzykiem konieczności zamknięcia interesu.

"Dla niefarmaceutów, o ile nie mają oni innych aptek, utrata lokum oznaczać będzie bowiem definitywny koniec prowadzenia biznesu. Z kolei farmaceuci mogą co prawda uzyskać pozwolenie na prowadzenie placówki w innym miejscu, ale znalezienie lokalizacji – przy ustawowych kryteriach demograficznych i geograficznych – może być niezwykle trudne. Wyjściem jest kupno działającej już apteki" - czytamy.

Więcej: http://serwisy.gazetaprawna.pl/

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH