Rynek pracy w branży farmaceutycznej

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/rynekaptek.pl   08-04-2013, 14:11

Począwszy od połowy 2011 roku rynek pracy w branży farmaceutycznej nabrał ogromnej dynamiki. Nie obyło się bez zmian, restrukturyzacji oraz zwolnień grupowych. Jednak najbliższa przyszłość będzie spokojniejsza i bardziej optymistyczna - wynika z raportu "Rynek pracy w branży farmaceutycznej" firmy Antal International.

Choć wiele osób przypuszczało, że czasy dla branży farmaceutycznej okażą się być trudniejsze, mało kto spodziewał się tak ogromnej niestabilności oraz niejasności. Niemal każda z organizacji działających w tym sektorze przygotowała własny plan adaptacyjny służący redukcji kosztów.

- Dokonując analizy rynku farmaceutycznego na przestrzeni ostatnich dwóch lat nie można pominąć innych faktów przyczyniających się do zmian w tym sektorze, a są nimi kolejno: utrata patentów na leki w przypadku firm oryginalnych, przekształcenia w zakresie dystrybucji leków oraz przejęcia firm farmaceutycznych i fuzje – zauważa Aleksandra Ratajczak, konsultantka Antal Pharma & Medical Devices, autorka raportu.

Na łamach portali pracy niezmiennie, choć w nieco ograniczonej ilości, pojawiają się oferty pracy na stanowiska sprzedażowe. Potrzeby rekrutacyjne pracodawców wynikają zarówno z kreowania nowych stanowisk w ramach organizacji, jak i naturalnej rotacji w istniejących liniach biznesowych. Restrukturyzacje oraz zwolnienia dziś znacznie ułatwiają pozyskanie kandydatów na stanowiska przedstawicielskie.

Zmiany w branży nie wpłynęły znacząco na szerszy dostęp do menedżerów średniego i wyższego szczebla w ramach specjalizacji refundacji, doradztwa medycznego oraz rejestracji i badań klinicznych.

- Poszukiwane są również kompetencje kierowników produktów dedykowanych określonym dziedzinom terapeutycznym, a w szczególności: psychiatria/neurologia, kardiologia, onkologia/hematologia. Ważną rolę w chwili obecnej pełnią organizacje, które specjalizują się w produkcji i/lub dystrybucji produktów OTC czy suplementów diety. Pracodawcy w związku z rozwojem działów deklarują potrzeby rekrutacyjne na stanowiska: trade marketing manager, national sales manager, key account manager ds. dystrybucji i sieci aptek – wymienia Aleksandra Ratajczak.

Firmy farmaceutyczne w chwili obecnej mają szerszy dostęp do kandydatów z doświadczeniem sprzedażowym. Pracodawca w przypadku rekrutacji na tego typu stanowiska otrzyma wiele atrakcyjnych, zgodnych z wymaganym profilem, aplikacji. Zdaniem specjalistów z Antal Intrenational, możemy w tym obszarze mówić o rynku pracodawcy:

- W trudniejszej sytuacji staje pracodawca, kiedy rodzi się potrzeba poszukiwań osoby o bardzo specjalistycznych, wąskich kompetencjach. Przykładem takiego eksperta jest Market Access Manager z min. 4 letnim doświadczeniem na analogicznej pozycji w zakresie onkologicznej dziedziny terapeutycznej, z wykształceniem medycznym – ocenia Aleksandra Ratajczak.
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.