Są techniki, które sprzyjają zakupom impulsowym

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Neuca/ rynekaptek.pl   30-06-2016, 10:10

Są techniki, które sprzyjają zakupom impulsowym

Prawidłowa ekspozycja produktów w aptece może zwiększyć sprzedaż nawet o 30-40 procent. Na efektywność sprzedaży wpływa m.in. umieszczenie produktów na wysokości oczu pacjentów.

Merchandansing jest metodą, która pomaga wpływać na zachowania klienta, np. poprzez odpowiedni wystrój apteki czy prezentację produktów, wspierając przy tym proces efektywnej sprzedaży. Stanowi on połączenie marketingu produktowego i konsumenckiego w miejscu, gdzie klient podejmuje decyzje o zakupie, będące efektem emocji powstałych na skutek zetknięcia z produktem - informuje spółka Neuca w komunikacie prasowym, podając kilka zasad mających na celu zwiększenie efektywności sprzedaży.

Najprostsza zasada? - Leki przeciwbólowe i przeciwprzeziębieniowe, na które jest duże zapotrzebowanie, powinny być umieszczone w strefie gorącej, czyli w pobliżu kasy. Sprzyja to również zakupom impulsowym, których znaczenie jest bardzo duże. Z niektórych badań wynika, że mogą one dochodzić nawet do 70% ogólnej wartości nabytych produktów - zauważa Maciej Chabowski, kierownik ds. wdrożeń i wsparcia sprzedaży w Grupie Neuca, ekspert ds. merchandansingu.

Ekspert podaje kilka innych uniwersalnych zasad:

Zasada poziomu wzroku
związana jest z miejscem umieszczania preparatów na aptecznych półkach. Najbardziej atrakcyjne sprzedażowo są miejsca znajdujące się na wysokości oczu pacjentów. Drugie w kolejności są te na wysokości ich pasa, a trzecie - przy podłodze. W przypadku, gdy regał z lekami znajduje się za pierwszym stołem, najlepszym miejscem będzie lokalizacja na półce o wysokości 80-180 cm. W przypadku regałów w części samoobsługowej, największy potencjał sprzedażowy będą miały produkty postawione na wysokości 120-160 cm.

Reguła prawej ręki
w planowaniu merchandisingu istotna jest orientacja pacjentów w kierunku prawej strony. Wynika to z faktu, że najczęściej poruszają się oni w aptece patrząc w prawo, trzymając się jej prawej strony. Pacjent z reguły spogląda przed siebie i pod kątem 45 stopni w prawo - w ten sam sposób sięga też po produkty z półki. W przypadku aptek, zjawisko to warto wykorzystać przede wszystkim w planowaniu części samoobsługowej i w strefie impulsowej.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH