SMG: najwięcej na reklamę witamin, środków pobudzających i odpornościowych

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: interaktywnie.com/ rynekaptek.pl   18-11-2015, 14:50

SMG: najwięcej na reklamę witamin, środków pobudzających i odpornościowych

W pierwszym półroczu br. analitycy SMG odnotowali przede wszystkim istotny wzrost wydatków na reklamę witamin, środków pobudzających i odpornościowych - wynika z raportu Agencji SMG.

Agencja SMG przeanalizowała tendencje na rynku reklamowym w Polsce po trzech kwartałach 2015 r. W okresie od stycznia do września 2015 roku rynek reklamy w wartościach netto wzrósł o 4%, to jest o 209 mln złotych, wobec analogicznego okresu 2014 roku.

Podobnie jak we wcześniejszych okresach raportowania, czynnikiem, który wywarł największy pozytywny wpływ na kondycję rynku reklamy, był wzrost wydatków reklamowych sektora handel oraz produkty farmaceutyczne, leki - informuje portal interaktywnie.com.

Sektor farmaceutyczny charakteryzował się dużym wolumenem wzrostu. Po trzech kwartałach 2015 r. producenci farmaceutyków wydali na reklamę o 48,5 mln więcej niż w tym samym czasie przed rokiem (dynamika wydatków 8,1%).

W pierwszym półroczu analitycy SMG odnotowali przede wszystkim istotny wzrost wydatków na reklamę witamin, środków pobudzających i odpornościowych, w dalszej kolejności rosły budżety przeznaczone na reklamowanie środków przeciw przeziębieniu i przeciwbólowych, a także środków odchudzających oraz środków wspomagających układ trawienny.

Największym reklamodawcą tego sektora i całego rynku pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH